Bilingüismo: Adquisición y Enseñanza
Listado de producción del grupo
Datos obtenidos de UGR y plataforma SICA2
Listando 270 resultados
Titulo | Año | Tipo |
---|---|---|
Case pedagogy in initial teacher education: An analysis of its contribution to the development of professional competences for autonomy
MANUEL JIMÉNEZ RAYA
|
2022 | Articulo |
CEDEL2: Design, compilation and web interface of an online corpus for L2 Spanish acquisition research
Cristóbal Lozano
|
2022 | Articulo |
2021-22 Ömrüm Arinç Özaydin “Second Language Acquisition of Anaphora Resolution: Turkish learners of L2 English”. Nota: 9,2
Cristóbal Lozano
|
2022 | Tesina |
Gender and the Role of Emotional Regulation in Intercultural Communication
KARIN VILAR SÁNCHEZ
|
2021 | Articulo |
Vocal del tribunal de la doctoranda Ioli Baroncini “Cross-linguistic influence in word order by Greek-Italian bilingual children: empirical evidence from priming experiments within and across languages”
Cristóbal Lozano
|
2021 | Tesis Doctoral |
Studies on Anaphora Resolution in L1 Spanish-L2 English & L1 English-L2 Spanish adult learners: combining corpus and experimental methods
Cristóbal Lozano
|
2021 | Tesis Doctoral |
The effects of information structure in the processing of word order variation in the second language
Cristóbal Lozano
|
2021 | Articulo |
Corpora and L2 acquisition: The L1 Portuguese – L2 Spanish subcorpus of CEDEL2
Cristóbal Lozano
|
2021 | Articulo |
Vocal del tribunal de la doctoranda María Carillo Rivas “La interlengua de los heritage speakers de español en EEUU: Análisis cualitativo y cuantitativo de los verbos de régimen preposicional”
Cristóbal Lozano
|
2021 | Tesis Doctoral |
It makes me feel smaller and at other times it gives me a rush. Experienced recognition in situations of migration and willingness to acquire a foreign communication style
KARIN VILAR SÁNCHEZ
|
2020 | Capítulo de libro |
Anaphora resolution in topic continuity: evidence from L1 English-L2 Spanish data in the CEDEL2 corpus.
Cristóbal Lozano, Fernando Martín-Villena
|
2020 | Capítulo de libro |
Designing and compiling a learner corpus of written and spoken narratives
Ana Díaz Negrillo, Cristóbal Lozano
|
2020 | Capítulo de libro |
WHICH FACTORS DETERMINE THE CHOICE OF REFERENTIAL EXPRESSIONS IN L2 ENGLISH DISCOURSE?: NEW EVIDENCE FROM THE COREFL CORPUS
Teresa Quesada
|
2020 | Articulo |
Presidente del tribunal del doctorando Nicolás José Fernández Martínez “A linguistically-aware computational approach to microtext location detection”
Cristóbal Lozano
|
2020 | Tesis Doctoral |
Elena García Guerrero “The effect of planning time on anaphora resolution: A focus on L1 Spanish – L2 English learners”. Nota: 9,6 (Matrícula de Honor)
Cristóbal Lozano
|
2020 | Tesina |
Los mecanismos referenciales en el discurso oral del español como lengua extranjera (ELE): un estudio de corpus basado en neerlandófonos aprendices de ELE
Cristóbal Lozano
|
2020 | Tesis Doctoral |
Vocal del tribunal de la doctoranda Kim Collewaert “Los mecanismos referenciales en el discurso oral del español como lengua extranjera (ELE): un estudio de corpus basado en neerlandófonos aprendices de ELE”
Cristóbal Lozano
|
2020 | Tesis Doctoral |
Which factors determine the choice of referential expressions in L2 English discourse? A multifactorial study from the COREFL corpus
Cristóbal Lozano, Teresa Quesada
|
2020 | Articulo |
Sie sagen einfach, was sie denken. Interkulturelle Kompetenz junger spanischer Migranten in Deutschland.
KARIN VILAR SÁNCHEZ
|
2019 | Articulo |
Lexical contact phenomena among Spanish migrants in Cologne
KARIN VILAR SÁNCHEZ
|
2019 | Capítulo de libro |
No he visto nada de lo que has puesto. Gesichtswahrung im Spanischen mittels semantischer Generalisierung.
KARIN VILAR SÁNCHEZ
|
2019 | Capítulo de libro |
Estilo indirecto en la mediación interlingüística, intercultural y social del español al alemán
KARIN VILAR SÁNCHEZ
|
2019 | Articulo |
Formal and generative approaches
Cristóbal Lozano
|
2019 | Capítulo de libro |
Corpus Textuales de Aprendices para Investigar sobre la Adquisición del Español LE/L2
Cristóbal Lozano
|
2019 | Capítulo de libro |
Using learner corpus methods in L2 acquisition research: The morpheme order studies revisited with Interlanguage Annotation.
Ana Díaz Negrillo, Cristóbal Lozano
|
2019 | Articulo |
Does CLIL exposure affect the acquisition of reference in written narratives? A corpus-based study of L1 Spanish-L2 English.
Teresa Quesada
|
2019 | Articulo |
Presidente del tribunal del doctorando Miguel Blázquez Carretero “Recursos tecnológicos en el aprendizaje de la ortografía. Contribución al desarrollo de un corrector ortográfico pedagógico para aprendientes de ELE”
Cristóbal Lozano
|
2019 | Tesis Doctoral |
You are an artist: A Task-based Unit of Work for ESO 4
MANUEL JIMÉNEZ RAYA
|
2018 | Tesina |
Unit of Work: Lights, Camera¿ Action.
MANUEL JIMÉNEZ RAYA
|
2018 | Tesina |
Implementing Task-Based Language Teaching and Enhancing Learner Motivation to Write in a Spanish EFL Class: An action research project
MANUEL JIMÉNEZ RAYA
|
2018 | Tesina |
`Students Assemble’ Teaching English through superheroes: a Didactic Proposal
MANUEL JIMÉNEZ RAYA
|
2018 | Tesina |
`Around the World’: A task-based unit of work for ESO 2
MANUEL JIMÉNEZ RAYA
|
2018 | Tesina |
`Thrills and Chills’: A unit of work
MANUEL JIMÉNEZ RAYA
|
2018 | Tesina |
`…It was just like a movie’: A task-based unit of work for ESO 4
MANUEL JIMÉNEZ RAYA
|
2018 | Tesina |
Teacher education for autonomy: case pedagogy as an empowering interspace between reality and ideals
MANUEL JIMÉNEZ RAYA
|
2018 | Capítulo de libro |
From corpora to experiments: methodological triangulation in the study of word order at the interfaces in adult late bilinguals (L2 learners)
Cristóbal Lozano
|
2018 | Articulo |
Word order and information structure in advanced SLA
Cristóbal Lozano
|
2018 | Capítulo de libro |
Weight as a determinant of syntactic variation in English L1 and L2 academic writing: Weight effects in verb-particle/prepositional phrase constructions.
Cristóbal Lozano
|
2018 | Tesis Doctoral |
The development of Anaphora Resolution at the syntax-discourse interface: Pronominal subjects in Greek learners of Spanish
Cristóbal Lozano
|
2018 | Articulo |
Miembro externo del tribunal de la doctoranda Joanna Alexandra Vaz Texeira “L2 acquisition at the interfaces: Subject-verb inversión in L2 English and its pedagogical implications”
Cristóbal Lozano
|
2018 | Tesis Doctoral |
Miembro del tribunal de tesis de la doctoranda Alexandra Kinne “Weight as a determinant of syntactic variation in English L1 and L2 academic writing: Weight effects in verb-particle/prepositional phrase constructions”
Cristóbal Lozano
|
2018 | Tesis Doctoral |
Teacher Autonomy and Agency: The Space of Possibility in Overcoming External Obstacles and Internal Resistances
MANUEL JIMÉNEZ RAYA
|
2017 | Capítulo de libro |
Learner and Teacher Autonomy in Higher Education
MANUEL JIMÉNEZ RAYA
|
2017 | Capítulo de libro |
Learner and Teacher Autonomy in Higher Education: Perspectives from Modern Language Teaching
MANUEL JIMÉNEZ RAYA
|
2017 | Libro |
La pedagogía de casos como estrategia catalizadora del cambio hacía la autonomía del alumno y del profesor en la formación inicial del profesorado de secundaria
MANUEL JIMÉNEZ RAYA
|
2017 | Articulo |
Mapping Autonomy in Language Education – A Framework for Learner and Teacher Development
MANUEL JIMÉNEZ RAYA
|
2017 | Libro |
Teacher education for autonomy: A study of modern language student teachers¿ professional development
MANUEL JIMÉNEZ RAYA
|
2017 | Tesis Doctoral |
The United States of America: A Task-Based Unit of Work
MANUEL JIMÉNEZ RAYA
|
2017 | Tesina |
Corrective Feedback in the Classroom. Provision of Oral Feedback and Students¿ Affect
MANUEL JIMÉNEZ RAYA
|
2017 | Tesina |
Unit of Work: The Perfect Plan
MANUEL JIMÉNEZ RAYA
|
2017 | Tesina |
Travelling to London: A Unit of Work for the Development of Language Skills and Cultural Awareness in First Year of Compulsory Secondary Education Students
MANUEL JIMÉNEZ RAYA
|
2017 | Tesina |
Travel around the World: A Unit of Work for Students of 4th Year of ESO
MANUEL JIMÉNEZ RAYA
|
2017 | Tesina |
Global Tourist: A Unit of Work
MANUEL JIMÉNEZ RAYA
|
2017 | Tesina |
Unit of Work: Make Your Way To
MANUEL JIMÉNEZ RAYA
|
2017 | Tesina |
And That’s the Way It Is: A Task-Based Unit of Work
MANUEL JIMÉNEZ RAYA
|
2017 | Tesina |
La Lengua C Alemán para traductores: ¿Enfoque convencional-comunicativo o enfoque constructivo-funcional?
KARIN VILAR SÁNCHEZ, RUTH BURBAT
|
2017 | Tesina |
Anaphora in the interlanguage of English and Greek learners of Spanish: a CEDEL2 corpus study
Ana Díaz Negrillo, Cristóbal Lozano
|
2017 | Tesis Doctoral |
Teresa Quesada “A corpus-based study of anaphora resolution (L1 English-L2 Spanish): New insights into the Position of Antecedent Strategy (PAS)”. Nota: 10 (Matrícula Honor).
Cristóbal Lozano
|
2017 | Tesina |
Fernando Martín-Villena “A corpus-based and multifactorial study of anaphora resolution in topic continuity contexts: evidence from the CEDEL2 corpus”. Nota: 10 (Matrícula Honor)
Cristóbal Lozano
|
2017 | Tesina |
Anaphora in the interlanguage of English and Greek learners of Spanish: a CEDEL2 corpus study
Ana Díaz Negrillo, Cristóbal Lozano
|
2017 | Tesis Doctoral |
Unit of Work: Creating a Business
MANUEL JIMÉNEZ RAYA
|
2016 | Trabajo conducente a obtención de DEA |
Unit of Work: Working Abroad
MANUEL JIMÉNEZ RAYA
|
2016 | Trabajo conducente a obtención de DEA |
Research on the Role of Language in CLIL
MANUEL JIMÉNEZ RAYA
|
2016 | Trabajo conducente a obtención de DEA |
Corrective Feedback in Second Language Acquisition: perceptions in the EOI classroom
MANUEL JIMÉNEZ RAYA
|
2016 | Trabajo conducente a obtención de DEA |
The Use of Spanish in the Teaching of English as a Foreign Language: Student teachers¿ views on possible benefits for L2 students
MANUEL JIMÉNEZ RAYA
|
2016 | Trabajo conducente a obtención de DEA |
The effects of a guided Inductive Approach as explicit learning of the grammar section of the TOEFL ITP with student teachers majoring in English Bachelor¿s Degree in El Salvador
MANUEL JIMÉNEZ RAYA
|
2016 | Trabajo conducente a obtención de DEA |
Teacher’s Use of L1 in the Classroom Context
MANUEL JIMÉNEZ RAYA
|
2016 | Trabajo conducente a obtención de DEA |
Innovación en la formación inicial para la autonomía: El potencial del yo posible en la construcción de la identidad profesional
MANUEL JIMÉNEZ RAYA
|
2016 | Capítulo de libro |
Unit of Work: Get Connected
MANUEL JIMÉNEZ RAYA
|
2016 | Trabajo conducente a obtención de DEA |
Unit of Work: Music Everywhere
MANUEL JIMÉNEZ RAYA
|
2016 | Trabajo conducente a obtención de DEA |
Grammar in the Teaching of EFL: an analysis of textbooks from a focus on form perspective
MANUEL JIMÉNEZ RAYA
|
2016 | Trabajo conducente a obtención de DEA |
Teacher¿s Use of L1 in the Classroom Context
MANUEL JIMÉNEZ RAYA
|
2016 | Tesina |
Having Different Emotions! A Unit of Work for EOI students
MANUEL JIMÉNEZ RAYA
|
2016 | Trabajo conducente a obtención de DEA |
Innovación en la formación inicial para la autonomía: El potencial del yo posible en la construcción de la identidad profesional
MANUEL JIMÉNEZ RAYA
|
2016 | Capítulo de libro |
Deutsch? Das schaff ich schon! Spracherwerbsmotivation unter den spanischen Emigranten der neuen Generation.
KARIN VILAR SÁNCHEZ
|
2016 | Articulo |
Mónica Bautista Anaphora resolution in L1 English-L2 Spanish: evidence from the CEDEL2 corpus. Nota: 10 (Matrícula Honor).
Cristóbal Lozano
|
2016 | Tesina |
Pragmatic Principles in Anaphora Resolution at the Syntax-Discourse Interface: Advanced English Learners of Spanish in the Cedel2 Corpus
Cristóbal Lozano
|
2016 | Capítulo de libro |
Enhancing autonomy in language education – A case-based approach to teacher and learner autonomy
MANUEL JIMÉNEZ RAYA
|
2015 | Libro |
Identifying autonomy support in language teaching: a self-determination theory perspective
MANUEL JIMÉNEZ RAYA
|
2015 | Tesina |
More than English- Overview, Analysis and Suggestions
MANUEL JIMÉNEZ RAYA
|
2015 | Tesina |
Autonomy support in language: A study of teaching practices in Granada.
MANUEL JIMÉNEZ RAYA
|
2015 | Tesina |
Kognition statt Intuition. Ein Plädoyer für die systematische Vermittlung theoretischer Grundlagen in der Aussprachelehre
KARIN VILAR SÁNCHEZ
|
2015 | Articulo |
Ir y volver. Y volver a ir. La lengua como clave de éxito en la (r)emigración
KARIN VILAR SÁNCHEZ
|
2015 | Articulo |
Análisis cualitativo de textos con un programa CAQDAS
KARIN VILAR SÁNCHEZ
|
2015 | Capítulo de libro |
Leaner Corpora as a Research Tool for the Investigation of Lexical Competence in L2 Spanish
Cristóbal Lozano
|
2015 | Articulo |
Vocal del tribunal de la doctoranda Estela García Alcaraz “Comprensión y producción de los pronombres nulos y explícitos de tercera persona en posición de sujeto en la adquisición temprana del español L2”
Cristóbal Lozano
|
2015 | Tesis Doctoral |
Developing creativity and collaboration through Information and Communication Technologies in Teaching English as a Foreign Language
MANUEL JIMÉNEZ RAYA
|
2014 | Tesina |
Lehrerautonomie: Auf dem Weg zu Freiheit und Eigenverantwortung
MANUEL JIMÉNEZ RAYA
|
2014 | Articulo |
An exploratory study of the role of language in CLIL
MANUEL JIMÉNEZ RAYA
|
2014 | Tesina |
The teaching of language in CLIL programmes
MANUEL JIMÉNEZ RAYA
|
2014 | Tesina |
Effects of an initial teacher education programme on student teachers¿ beliefs
MANUEL JIMÉNEZ RAYA
|
2014 | Tesina |
Micro-function combination patterns and linguistic adequacy in specialised texts
KARIN VILAR SÁNCHEZ
|
2014 | Articulo |
Kann man Stil lehren? Die Analyse textsortenspezifischen Stils im DaF-Unterricht in Spanien
KARIN VILAR SÁNCHEZ
|
2014 | Capítulo de libro |
¿Imposible el alemán? Cercanía percibida entre lenguas y disposición para el aprendizaje
KARIN VILAR SÁNCHEZ
|
2014 | Articulo |
Word Order in Second Language Spanish
Cristóbal Lozano
|
2014 | Capítulo de libro |
Entendiendo los factores que inciden en la adquisición de pronombres en E.L.E
Cristóbal Lozano
|
2014 | Articulo |
Priscila López-Beltrán “Information structure violations in passive constructions at the syntax-discourse interface by advanced L2 English learners”. Nota: 10 (Matrícula Honor).
Cristóbal Lozano
|
2014 | Tesina |
Exploring pedagogy for autonomy in language education at university: possibilities and impossibilities
MANUEL JIMÉNEZ RAYA
|
2013 | Capítulo de libro |
Towards autonomy in adverse settings: Navigating the space of possibility
MANUEL JIMÉNEZ RAYA
|
2013 | Capítulo de libro |
Pedagogía de la experiencia en la universidad: una apuesta por el espacio de lo posible en la formación para la autonomía en la formación docente
MANUEL JIMÉNEZ RAYA
|
2013 | Capítulo de libro |
Towards autonomy in adverse settings: Navigating the space of possibility
MANUEL JIMÉNEZ RAYA
|
2013 | Capítulo de libro |
Pedagogía de la experiencia en la universidad: una apuesta por el espacio de lo posible en la formación para la autonomía en la formación docente
MANUEL JIMÉNEZ RAYA
|
2013 | Capítulo de libro |
Gender differences ¿ A study of boys¿ and girls¿ attitudes towards English as a Modern Foreign Language
MANUEL JIMÉNEZ RAYA
|
2013 | Trabajo conducente a obtención de DEA |
An analysis of English Secondary School textbooks in Spain: Are they culturally competent or incompetent?
MANUEL JIMÉNEZ RAYA
|
2013 | Trabajo conducente a obtención de DEA |
Úrsula Fontana Ibáñez “A morpheme order study based on an EFL learner corpus: A focus on the Dual Mechanism”. Nota: 10
Cristóbal Lozano
|
2013 | Tesina |
Learner Corpora and Second Language Acquisition: The design and collection of CEDEL2
Cristóbal Lozano
|
2013 | Capítulo de libro |
Corpus and experimental data: Subjects in second language research
Cristóbal Lozano
|
2013 | Capítulo de libro |
English language: Second Language Acquisition
Cristóbal Lozano
|
2013 | Articulo |
Teaching Listening Comprehension: An analysis of four ESO textbooks
MANUEL JIMÉNEZ RAYA
|
2012 | Trabajo conducente a obtención de DEA |
Improving Adult Learners’ Autonomy Through Strategy Instruction by Using One Time Strategy Training
MANUEL JIMÉNEZ RAYA
|
2012 | Trabajo conducente a obtención de DEA |
Autonomous Language Learning: the teachers’ perspectives
MANUEL JIMÉNEZ RAYA
|
2012 | Trabajo conducente a obtención de DEA |
Reseña Holger Siever: Übersetzen Spanisch-Deutsch. Ein Arbeitsbuch. 2008.
KARIN VILAR SÁNCHEZ
|
2012 | Book-Review |
Agustina Demarta Dabove “A study of morpheme order acquisition in an EFL corpus of L1 Spanish – L2 English: Some pedagogical implications”. Nota: 9,0.
Cristóbal Lozano
|
2012 | Tesina |
Elpiniki Atzolidaki “The acquisition of morphology in a corpus of secondary school EFL learners: A focus on possessive ‘-s'”. Nota: 10 (Matrícula Honor)
Cristóbal Lozano
|
2012 | Tesina |
Juan Ardébol Barea “A morpheme study in a corpus of secondary school EFL: The ‘-(e)s’ morpheme for 3rd person, plural and possessive”. Nota: 9,0.
Cristóbal Lozano
|
2012 | Tesina |
Oponente de tesis de la doctoranda Aymé Pino “El uso de combinaciones de palabras con ¿que¿ en un corpus de aprendices suecos de español como lengua extranjera”
Cristóbal Lozano
|
2012 | Tesis Doctoral |
ENCOURAGING MOTIVATION TO LEARN: AN APPROACH FOCUSSED ON SELF-REGULATION
MANUEL JIMÉNEZ RAYA
|
2011 | Capítulo de libro |
PEDAGOGY FOR AUTONOMY IN LANGUAGE EDUCATION IN EUROPE
MANUEL JIMÉNEZ RAYA
|
2011 | Capítulo de libro |
LANGUAGE LEARNER AUTONOMY IN A SPANISH CONTEXT
MANUEL JIMÉNEZ RAYA
|
2011 | Capítulo de libro |
UNDERSTANDING AND EXPLORING PEDAGOGY FOR AUTONOMY IN LANGUAGE EDUCATION – A CASE-BASED APPROACH
MANUEL JIMÉNEZ RAYA
|
2011 | Libro |
SLA and pedagogy: a study on the application of principles of instructed language learning in the teaching of English in one secondary school in Andalusia
MANUEL JIMÉNEZ RAYA
|
2011 | Tesina |
Der didaktische Nutzen der Mikrofunktionsanalyse im DaF-Unterricht.
KARIN VILAR SÁNCHEZ
|
2011 | Capítulo de libro |
Propuesta de composición textual basada en el análisis microfuncional en la enseñanza del español en la ESO
KARIN VILAR SÁNCHEZ
|
2011 | Tesis Doctoral |
Intelligence over time and its application to education
Cristóbal Lozano
|
2011 | Tesina |
The potential of web comics in the teaching of English as a foreign language in a non-institutional context
Cristóbal Lozano
|
2011 | Tesina |
Pilar Expósito Morillas “An overview of the age factor and its pedagogical implications for second language acquisition”. Nota: 9,5.
Cristóbal Lozano
|
2011 | Tesina |
Cristina Collado Moreno “The age factor in aural perception in an instructed setting”. Nota: 10.
Cristóbal Lozano
|
2011 | Tesina |
Macarena Sánchez Gracia “The role of motivation in the acquisition of English as a second language”. Nota: 9,0.
Cristóbal Lozano
|
2011 | Tesina |
Aleksandra Simonovikj “Second language acquisition of unaccusative syntax: Macedonian and Spanish learners of L2 English”. Nota: 9,5.
Cristóbal Lozano
|
2011 | Tesina |
DISEÑO CURRICULAR: LA PLANIFICACIÓN DEL COMPONENTE DE EVALUACIÓN
MANUEL JIMÉNEZ RAYA
|
2010 | Capítulo de libro |
Interface conditions on postverbal subjects: A corpus study of L2 English
Cristóbal Lozano
|
2010 | Articulo |
La adquisición de los complementos oracionales de infinitivo en español como L1 y L2
Cristóbal Lozano
|
2010 | Tesis Doctoral |
EUROSLA Yearbook
Cristóbal Lozano
|
2010 | Libro |
Vocal del tribunal de la doctoranda Rocío Simone Pérez Tattam “La adquisición de los complementos oracionales de infinitivo en español como L1 y L2”
Cristóbal Lozano
|
2010 | Tesis Doctoral |
TEACHER EDUCATION FOR LEARNER AUTONOMY: AN ANALYSIS OF THE EUROPAL CONTRIBUTION TO A KNOWLEDGE BASE
MANUEL JIMÉNEZ RAYA
|
2009 | Articulo |
TASK-BASED LANGUAGE TEACHING
MANUEL JIMÉNEZ RAYA
|
2009 | Articulo |
TASK-BASED LANGUAGE LEARNING
MANUEL JIMÉNEZ RAYA
|
2009 | Articulo |
ON INQUIRY, ACTION AND IDENTITY IN PROFESSIONAL DEVELOPMENT TOWARDS PEDAGOGY FOR AUTONOMY
MANUEL JIMÉNEZ RAYA
|
2009 | Capítulo de libro |
ANGEMESSENHEIT UND KO(N)TEXT.
KARIN VILAR SÁNCHEZ
|
2009 | Capítulo de libro |
Selective deficits at the syntax-discourse interface: evidence from the CEDEL2 corpus
Cristóbal Lozano
|
2009 | Capítulo de libro |
L2 syntax meets information structure: Word order at the interfaces
Cristóbal Lozano
|
2009 | Capítulo de libro |
Pronominal deficits at the interface: New data from the CEDEL2 corpus
Cristóbal Lozano
|
2009 | Capítulo de libro |
CEDEL2: Corpus escrito del español L2
Cristóbal Lozano
|
2009 | Capítulo de libro |
PEDAGOGY FOR AUTONOMY IN LANGUAGE EDUCATION: THEORY, PRACTICE AND TEACHER EDUCATION
MANUEL JIMÉNEZ RAYA
|
2008 | Libro |
TEACHER DEVELOPMENT FOR LEARNER AUTONOMY: IMAGES AND ISSUES FROM FIVE PROJECTS
MANUEL JIMÉNEZ RAYA
|
2008 | Capítulo de libro |
PEDAGOGY FOR AUTONOMY IN LANGUAGE EDUCATION: MANIFESTATIONS IN THE SCHOOL CURRICULUM
MANUEL JIMÉNEZ RAYA
|
2008 | Capítulo de libro |
ISSUES IN LEARNER AUTONOMY
MANUEL JIMÉNEZ RAYA
|
2008 | Capítulo de libro |
LEARNER AUTONOMY AS AN EDUCATIONAL GOAL IN MODERN LANGUAGES EDUCATION
MANUEL JIMÉNEZ RAYA
|
2008 | Capítulo de libro |
TECHNOLOGY-MEDIATED PROFESSIONAL DEVELOPMENT FOR MODERN LANGUAGE TEACHERS
MANUEL JIMÉNEZ RAYA
|
2008 | Capítulo de libro |
ESTILO Y ESTRUCTURA PROFUNDA DEL TEXTO.
KARIN VILAR SÁNCHEZ
|
2008 | Capítulo de libro |
EL ANÁLISIS DE TEXTO INFORMATIZADO EN LA ENSEÑANZA DE LENGUAS.
KARIN VILAR SÁNCHEZ
|
2008 | Capítulo de libro |
EL ANÁLISIS CUALITATIVO DE DATOS APLICADO AL ESTUDIO LINGÜÍSTICO CONTRASTIVO: RECURSOS PARA INDICAR LA FUENTE NORMATIVA EN CONTRATOS DE TRABAJO.
KARIN VILAR SÁNCHEZ
|
2008 | Capítulo de libro |
The semantic effects of verb raising and its consequences in second language grammars
Cristóbal Lozano
|
2008 | Capítulo de libro |
Variability and optionality in second language grammars: A quantitative approach
Cristóbal Lozano
|
2008 | Capítulo de libro |
Postverbal subjects at the interfaces in Spanish and Italian learners of L2 English: A corpus analysis
Cristóbal Lozano
|
2008 | Capítulo de libro |
¿Déficits de representación o de procesamiento en una segunda lengua? Evidencia de un estudio de resolución de anáfora con griegos adultos aprendices de español
Cristóbal Lozano
|
2008 | Capítulo de libro |
Verb-subject order in L2 English: New evidence from the ICLE corpus
Cristóbal Lozano
|
2008 | Capítulo de libro |
The acquisition of syntax and discourse
Cristóbal Lozano
|
2008 | Libro |
PEDAGOGY FOR AUTONOMY IN LANGUAGE EDUCATION IN EUROPE – Towards a framework for learner and teacher development
MANUEL JIMÉNEZ RAYA
|
2007 | Libro |
DEVELOPING PROFESSIONAL AUTONOMY: A BALANCE BETWEEN LICENSE AND RESPONSIBILITY
MANUEL JIMÉNEZ RAYA
|
2007 | Articulo |
A CRITICAL APPRAISAL OF LEARNING STRATEGIES RESEARCH
MANUEL JIMÉNEZ RAYA
|
2007 | Capítulo de libro |
CONCLUDING REMARKS
MANUEL JIMÉNEZ RAYA
|
2007 | Capítulo de libro |
INTRODUCTION
MANUEL JIMÉNEZ RAYA
|
2007 | Capítulo de libro |
ACTION RESEARCH: PROFESSIONAL DEVELOPMENT THROUGH ENQUIRY
MANUEL JIMÉNEZ RAYA
|
2007 | Capítulo de libro |
LA COMPETENCIA BILINGÜE DE LOS JÓVENES REMIGRANTES
KARIN VILAR SÁNCHEZ
|
2007 | Articulo |
DER AUSDRUCK DER NACHZEITIGKEIT IN VERSCHIEDENEN TEXTSORTEN. EINE UNTERSUCHUNG IM RAHMEN DER MIKROFUNKTIONSANALYSE
KARIN VILAR SÁNCHEZ
|
2007 | Capítulo de libro |
KONTRASTIVE MIKROFUNKTIONSANALYSE ALS MITTEL ZUR VERBESSERUNG DER TRANSLATIONSQUALITÄT VON FACHTEXTEN
KARIN VILAR SÁNCHEZ
|
2007 | Capítulo de libro |
Relación entre factores afectivos y competencia en L2: un estudio empírico
Cristóbal Lozano
|
2007 | Trabajo conducente a obtención de DEA |
El factor socioeconómico y el alumnado de Filología Inglesa
Cristóbal Lozano
|
2007 | Trabajo conducente a obtención de DEA |
Learner Corpora and the acquisition of word order: A study of the production of verb-subject structures in L2 English
Cristóbal Lozano
|
2007 | Capítulo de libro |
An exploration into word order in Learner Corpora: The ‘WOSLAC’ Project
Cristóbal Lozano
|
2007 | Capítulo de libro |
GUÍA DEL ALUMNO DE FILOLOGÍA INGLESA (CURSO 2006-2007)
MANUEL JIMÉNEZ RAYA, ENCARNACION HIDALGO TENORIO
|
2006 | Libro |
AUTONOMY SUPPORT THROUGH LEARNING JOURNALS
MANUEL JIMÉNEZ RAYA
|
2006 | Capítulo de libro |
THE PRINCESS AND THE FROG
MANUEL JIMÉNEZ RAYA, PAMELA BLANCHARD FABER BENITEZ, ELENA CAROLINA HEWITT HUGHES
|
2006 | Capítulo de libro |
ÜBERSETZUNGSRELEVANTE TEXTBESCHREIBUNG ANHAND DER MIKROFUNKTIONSANALYSE
KARIN VILAR SÁNCHEZ
|
2006 | Articulo |
Focus and split intransitivy: The acquisition of word order alternations of non-native Spanish
Cristóbal Lozano
|
2006 | Articulo |
The development of the syntax-discourse interface: Greek learners of Spanish
Cristóbal Lozano
|
2006 | Capítulo de libro |
Second Language Acquisition of phonology, morphology and syntax
Cristóbal Lozano
|
2006 | Capítulo de libro |
La adquisición del español como L2: La interfaz sintaxis-discurso
Cristóbal Lozano
|
2006 | Capítulo de libro |
THE EFL CURRICULUM FOR SECONDARY EDUCATION
MANUEL JIMÉNEZ RAYA, DANIEL MADRID FERNÁNDEZ
|
2005 | Capítulo de libro |
ES IST NICHT WIRKLICH FALSCH, ABER IN DIESEM KONTEXT WÜRDE MAN DAS SO NICHT SAGEN
KARIN VILAR SÁNCHEZ
|
2005 | Capítulo de libro |
DICCIONARIO DE SINÓNIMOS FUNCIONALES
KARIN VILAR SÁNCHEZ
|
2004 | Capítulo de libro |
EL VERBO ALEMÁN. LA FUNCIÓN DE LOS TIEMPOS Y MODOS.
KARIN VILAR SÁNCHEZ
|
2004 | Libro |
SPRACHLICHE MITTEL ZUM AUSDRUCK DER BEDINGUNG IN UNTERSCHIEDLICHEN TEXTSORTEN
KARIN VILAR SÁNCHEZ
|
2004 | Articulo |
El conocimiento totalmente nativo VS. casi nativo del orden de palabras en español: ¿Aparente contradicción?
Cristóbal Lozano
|
2004 | Capítulo de libro |
AUTONOMÍA DE APRENDIZAJE EN LA ENSEÑANZA DE LA TERMINOLOGÍA
MANUEL JIMÉNEZ RAYA, PAMELA BLANCHARD FABER BENITEZ
|
2003 | Capítulo de libro |
LEARNING TO LEARN FOR DIVERSE LEARNERS
MANUEL JIMÉNEZ RAYA
|
2003 | Capítulo de libro |
DEALING WITH DIVERSITY IN THE MODERN LANGUAGES CLASS
MANUEL JIMÉNEZ RAYA
|
2003 | Capítulo de libro |
A FRAMEWORK FOR FREEDOM. LEARNER AUTONOMY IN FOREIGN LANGUAGE TEACHER EDUCATION
MANUEL JIMÉNEZ RAYA, PAMELA BLANCHARD FABER BENITEZ
|
2003 | Libro |
DIFFERENTIATION IN THE MODERN LANGUAGES CLASSROOM
MANUEL JIMÉNEZ RAYA
|
2003 | Libro |
MULTIMEDIA IN MODERN LANGUAGE TEACHER EDUCATION
MANUEL JIMÉNEZ RAYA
|
2003 | Articulo |
VON DER KOMMUNIKATIVEN UND SEMANTOGRAMMATIKALISCHEN FUNKTION ZUM KONTEXTADÄQUATEN AUSDRUCK. AM BEISPIEL DER MODALEN KATEGORIE AUSDRUCK DER MÖGLICHKEIT IM DEUTSCHEN
KARIN VILAR SÁNCHEZ
|
2003 | Capítulo de libro |
Babel. International Journal Translation
KARIN VILAR SÁNCHEZ
|
2003 | Book-Review |
LA REMIGRACIÓN EN LA ADOLESCENCIA. ASPECTOS SOCIOLINGÜÍSTICOS, PSICOLÓGICOS Y SOCIOLABORALES.
KARIN VILAR SÁNCHEZ
|
2003 | Libro |
WER DIE WAHL HAT, HAT (NICHT UNBEDINGT) DIE QUAL. DIE FUNKTIONALE TEXTANLYSE ALS WEGWEISER BEI DER WAHL TEXTADÄQUATER LINGUISTISCHER MITTEL
KARIN VILAR SÁNCHEZ
|
2003 | Articulo |
Universal Grammar and Focus Constraints: The Acquisition of pronouns and word order in non-native Spanish
Cristóbal Lozano
|
2003 | Tesis Doctoral |
F. Renesi: “The L2 acquisition of the syntactic effects of focus”
Cristóbal Lozano
|
2003 | Tesina |
Athanasiadou “Maturational effects on second language acquisition: Does age matter?”
Cristóbal Lozano
|
2003 | Tesina |
M. McDonagh “Critical period effects in L2 English parameters”
Cristóbal Lozano
|
2003 | Tesina |
LEARNER AUTONOMY AND NEW TECHNOLOGIES
MANUEL JIMÉNEZ RAYA
|
2002 | Articulo |
DIARIO Y DESARROLLO DE LA METACOGNICIÓN
MANUEL JIMÉNEZ RAYA
|
2002 | Capítulo de libro |
ONCOTERM: SISTEMA BILINGÜE DE INFORMACIÓN Y RECURSOS ONCOLÓGICOS
CLARA INES LOPEZ RODRIGUEZ, CLAUDIA SEIBEL, MERCEDES GARCÍA DE QUESADA, MANUEL JIMÉNEZ RAYA, PAMELA BLANCHARD FABER BENITEZ, CATALINA JIMENEZ HURTADO, ANTONIO JESÚS MORENO ORTIZ, ARIANNE REIMERINK, MARÍA ISABEL TERCEDOR SÁNCHEZ
|
2002 | Capítulo de libro |
CONCESIVA REAL, IRREAL, POLÉMICA: WAS IST DENN DA DIE ENTSPRECHUNG IM DEUTSCHEN?
KARIN VILAR SÁNCHEZ
|
2002 | Articulo |
FUNKTIONAL-PRAGMATISCH FUNDIERTE GRAMMATIKERSCHLIESSUNG FÜR ÜBERSETZER: MÖGLICHKEITEN UND ERSTE RESULTATE
KARIN VILAR SÁNCHEZ
|
2002 | Articulo |
Knowledge of expletive and pronominal subjects by learners of Spanish
Cristóbal Lozano
|
2002 | Articulo |
The interpretation of overt and null pronouns in non-native Spanish
Cristóbal Lozano
|
2002 | Articulo |
LOS ÍNDICES DE MADUREZ SINTÁCTICA DE HUNT A LA LUZ DE LAS DISTINTAS CORRIENTES GENERATIVISTAS
Cristóbal Lozano
|
2002 | Articulo |
Pronominal mental representations in advanced L2 and L3 learners of Spanish
Cristóbal Lozano
|
2002 | Capítulo de libro |
Interpretation of English tense morphonology by advanced L2 speakers
Cristóbal Lozano
|
2002 | Capítulo de libro |
EFFECTIVE FOREIGN LANGUAGE TEACHING AT THE PRIMARY LEVEL
MANUEL JIMÉNEZ RAYA, PAMELA BLANCHARD FABER BENITEZ
|
2001 | Libro |
PLANIFICACIÓN Y AUTONOMÍA EN LA ENSEÑANZA UNIVERSITARIA: UN MODELO DE PROCESO
MANUEL JIMÉNEZ RAYA
|
2001 | Capítulo de libro |
ENSEÑANZA PRECOZ DE LENGUAS EXTRAJERAS
MANUEL JIMÉNEZ RAYA
|
2001 | Capítulo de libro |
TOWARDS A TEACHING SKILLS PROFILE OF THE PRIMARY FOREIGN LANGUAGE TEACHER
MANUEL JIMÉNEZ RAYA
|
2001 | Capítulo de libro |
PRIMARY TEACHERS’ PERCEPTIONS OF THEIR OWN PROFESSIONAL NEEDS
MANUEL JIMÉNEZ RAYA, ELENA CAROLINA HEWITT HUGHES
|
2001 | Capítulo de libro |
LAS MICROFUNCIONES COMUNICATIVAS Y SUS REALIZACIONES MATERIALES EN FUNCIÓN DEL TIPO DE TEXTO: ESTUDIO INTER E INTRALINGÜÍSTICO
KARIN VILAR SÁNCHEZ
|
2001 | Capítulo de libro |
LENGUA E IDENTIDAD
KARIN VILAR SÁNCHEZ
|
2001 | Capítulo de libro |
LA COMPETENCIA BILINGÜE DE LOS JÓVENES EMIGRANTES RETORNADOS A ESPAÑA ENTRE 1986 Y 1991: APOYO SOCIAL Y REPERCUSIONES PROFESIONALES
KARIN VILAR SÁNCHEZ
|
2001 | Articulo |
HOW FUNCTIONALLY ORGANIZED GRAMMARS COULD HELP LEARNERS LEARN GERMAN BETTER…
KARIN VILAR SÁNCHEZ
|
2001 | Articulo |
FUNCTIONAL GRAMMAR (SPANISH-GERMAN) FOR TRANSLATORS AND/OR INTERPRETERS: A PROJECT
KARIN VILAR SÁNCHEZ
|
2001 | Articulo |
ÜBER-UND UNTERREPÄSENTATION IM LERNERENGLISCH
MANUEL JIMÉNEZ RAYA, PAMELA BLANCHARD FABER BENITEZ
|
2000 | Libro |
FÖRDERUNG DER FREMDSPRACHLICHEN KOMPETENZ DURCH BILINGUALEN UNTERRICHT
MANUEL JIMÉNEZ RAYA, PAMELA BLANCHARD FABER BENITEZ
|
2000 | Libro |
THE INTERCULTURAL DIMENSION IN FOREIGN LANGUAGE LEARNING
MANUEL JIMÉNEZ RAYA
|
2000 | Capítulo de libro |
WARUM DENN IN DIE FERNE SCHWEIFEN, WO ¿¿: VON DER NOTWENDIGKEIT DER KENNTNIS DER REALITÄT DES AUSGANGSTEXTES BEIM ÜBERSETZEN
KARIN VILAR SÁNCHEZ
|
2000 | Articulo |
LA ENSEÑANZA DEL ALEMÁN COMO SEGUNDA LENGUA EXTRANJERA EN LAS FACULTADES DE TRADUCCIÓN E INTERPRETACIÓN DE ESPAÑA: PROPUESTAS METODOLÓGICAS
KARIN VILAR SÁNCHEZ
|
2000 | Tesis Doctoral |
AUTONOMY IN PRIMARY LANGUAGE TEACHER EDUCATION
MANUEL JIMÉNEZ RAYA
|
1999 | Libro |
ENGLISH TEACHER EDUCATION IN EUROPE
MANUEL JIMÉNEZ RAYA, PAMELA BLANCHARD FABER BENITEZ
|
1999 | Libro |
STORIES IN THE CLASSROOM
MANUEL JIMÉNEZ RAYA, ELENA CAROLINA HEWITT HUGHES
|
1999 | Libro |
SPANISH FOREIGN LANGUAGE TEACHER’S CONTINUING EDUCATION NEEDS
MANUEL JIMÉNEZ RAYA, ELENA CAROLINA HEWITT HUGHES
|
1999 | Articulo |
COMPETENCIA PROCESUAL: CONCEPTUALIZACION Y TRATAMIENTO DIDACTICO
MANUEL JIMÉNEZ RAYA
|
1999 | Capítulo de libro |
CONTRIBUTIONS OF AUTOBIOGRAPHY TO KNOWLEDGE GROWTH IN STUDENT TEACHERS
MANUEL JIMÉNEZ RAYA
|
1999 | Capítulo de libro |
PRIMARY FOREIGN LANGUAGE TEACHERS’ CONTINUING EDUCATION NEEDS
MANUEL JIMÉNEZ RAYA, ELENA CAROLINA HEWITT HUGHES
|
1999 | Capítulo de libro |
MAN KANN ES JA AUCH MAL SO SEHEN
KARIN VILAR SÁNCHEZ
|
1999 | Articulo |
LANGUAGE AND ROLE AWARENESS: TEACHING STYLISTIC VARIATION IN GERMAN AS A FOREIGN LANGUAGE
KARIN VILAR SÁNCHEZ
|
1999 | Articulo |
ASPECTS OF MODERN LANGUAGE TEACHING IN EUROPE
MANUEL JIMÉNEZ RAYA, PAMELA BLANCHARD FABER BENITEZ
|
1998 | Libro |
TRAINING LANGUAGE LEARNERS TO LEARN
MANUEL JIMÉNEZ RAYA
|
1998 | Capítulo de libro |
VERMITTLUNG VERSCHIEDENER FORMEN DER MODALITÄT IM DEUTSCHUNTERRICHT FÜR FORTGESCHRITTENE: FORMEN DER VERMUTUNG
KARIN VILAR SÁNCHEZ
|
1998 | Articulo |
DIGLOSSISCHE PROZESSE (ZWISCHEN DEUTSCH UND SPANISCH) UNTER DEN SPANISCHEN EMIGRANTEN DER 2. GENERATION IN DEUTSCHLAND: EINE SOZIOLINGUISTISCHE STUDIE
KARIN VILAR SÁNCHEZ
|
1998 | Articulo |
REDEN IST SILBER, SCHREIBEN IST GOLD
KARIN VILAR SÁNCHEZ
|
1998 | Articulo |
ESTRATEGIAS DE APRENDIZAJE DE UNA SEGUNDA LENGUA: DEFINICION Y TIPOLOGIA
MANUEL JIMÉNEZ RAYA
|
1997 | Articulo |
THE USE OF LEARNING AUTOBIOGRAPHIES IN LANGUAGE LEARNING
MANUEL JIMÉNEZ RAYA
|
1997 | Articulo |
TEORÍA COGNITIVA DEL APRENDIZAJE: IMPLICACIONES PARA LA DIDÁCTICA DE LENGUAS EXTRANJERAS
MANUEL JIMÉNEZ RAYA
|
1997 | Capítulo de libro |
REFLEXIONES SOBRE LA ENSEÑANZA DE LA COMPRENSIÓN ORAL
MANUEL JIMÉNEZ RAYA
|
1997 | Capítulo de libro |
TEORIA COGNITIVA DEL APRENDIZAJE: IMPLICACIONES PARA LA DIDACTICA DE LENGUAS EXTRANJERAS
MANUEL JIMÉNEZ RAYA
|
1997 | Capítulo de libro |
VERMITTLUNG VERSCHIEDENER FORMEN DER MODALITÄT IM DEUTSCHUNTERRICHT FÜR FORTGESCHRITTENE: FORMEN DER AUFFORDERUNG
KARIN VILAR SÁNCHEZ
|
1997 | Articulo |
DIE BEDEUTUNG DER IDENTITÄT BEIM VERLUST ODER ERHALT DES SPANISCHEN UNTER DEN JUNGEN EMIGRANTEN DER ZWEITEN GENERATION IN DEUTSCHLAND
KARIN VILAR SÁNCHEZ
|
1997 | Articulo |
EL PROYECTO CURRICULAR DE INGLÉS EN PRIMARIA: SU CONCRECIÓN EN EL SEGUNDO CICLO
MANUEL JIMÉNEZ RAYA
|
1996 | Libro |
IMPLICACIONES EDUCATIVAS DE LA INVESTIGACIÓN SOBRE ESTRATEGIAS DE APRENDIZAJE DE SEGUNDAS LENGUAS
MANUEL JIMÉNEZ RAYA
|
1996 | Articulo |
EL PAPEL DEL DIARIO EN EL APRENDIZAJE DE LENGUAS EXTRANJERAS
MANUEL JIMÉNEZ RAYA
|
1996 | Articulo |
LA ESTRUCTURACIÓN Y ANÁLISIS DE LOS CAMPOS LÉXICOS COMO TRABAJO PREVIO PARA UNA LEXICOLOGÍA CONTRASTIVA. UN EJEMPLO EN LOS VERBOS DE EXISTENCIA
CATALINA JIMENEZ HURTADO, KARIN VILAR SÁNCHEZ
|
1996 | Capítulo de libro |
ELABORACIÓN DEL PROYECTO CURRICULAR DE INGLÉS EN EDUCACIÓN PRIMARIA: PAUTAS Y ESTRATEGIAS
MANUEL JIMÉNEZ RAYA
|
1995 | Libro |
ESTRATEGIAS DE APRENDIZAJE: IMPLICACIONES PEDAGÓGICAS
MANUEL JIMÉNEZ RAYA
|
1995 | Capítulo de libro |
TEXTKOMPETENZERWEITERUNG IM DEUTSCHUNTERRICHT FÜR AUSLÄNDER: FORMALE UND FUNKTIONALE ANALYSE UND GEGENÜBERSTELLUNG VERSCHIEDENER TEXTSORTEN
KARIN VILAR SÁNCHEZ
|
1995 | Articulo |
LENGUA Y EMIGRACIÓN.
KARIN VILAR SÁNCHEZ
|
1995 | Libro |
FOR WANT OF THE STANDARD EDUCATED VARIETY OF SPANISH … A GERMAN ACCENT: A SOCIOLINGUISTIC CASE STUDY
KARIN VILAR SÁNCHEZ
|
1995 | Articulo |
APRENDIZAJE CENTRADO EN EL ALUMNO
MANUEL JIMÉNEZ RAYA
|
1994 | Capítulo de libro |
DIE VERMITTLUNG PRAGMATISCHER UND KULTURELLER INHALTE IM FREMDSPRACHENUNTERRICHT: EIN METHODOLOGISCHER LÖSUNGSVOR¬SCHLAG
KARIN VILAR SÁNCHEZ
|
1994 | Articulo |
EL DIARIO DEL APRENDIZ COMO INSTRUMENTO DE ENTRENAMIENTO COGNITIVO EN LA ADQUISICIÓN DEL INGLÉS
MANUEL JIMÉNEZ RAYA
|
1993 | Libro |
EL DIARIO DEL APRENDIZ COMO INSTRUMENTO DE ENTRENAMIENTO COGNITIVO EN LA ADQUISICIÓN DEL INGLÉS
MANUEL JIMÉNEZ RAYA
|
1993 | Tesis Doctoral |
EL DIARIO DEL APRENDIZ COMO INSTRUMENTO DE ENTRENAMIENTO COGNITIVO EN LA ADQUISICION DEL INGLES
MANUEL JIMÉNEZ RAYA
|
1993 | Tesis Doctoral |
COMPRENSIÓN ORAL Y ESTRATEGIAS DE APRENDIZAJE EN EL AULA DE INGLÉS
MANUEL JIMÉNEZ RAYA
|
1993 | Capítulo de libro |
DESARROLLO COGNITIVO DE LAS ESTRATEGIAS DE APRENDIZAJE CON ALUMNOS DE INGLÉS
MANUEL JIMÉNEZ RAYA
|
1993 | Capítulo de libro |
LANGUAGE ATTRITION AND MAINTENANCE OF SPANISH SECOND GENERATION EMIGRANTS IN GERMANY
KARIN VILAR SÁNCHEZ
|
1993 | Capítulo de libro |
PROCESOS DIGLÓSICOS (ENTRE ALEMÁN Y ESPAÑOL) EN LOS EMIGRANTES DE LA SEGUNDA GENERACIÓN EN ALEMANIA: ESTUDIO SOCIOLINGÜÍSTICO.
KARIN VILAR SÁNCHEZ
|
1992 | Libro |
PROCESOS DIGLÓSICOS (ENTRE ALEMÁN Y ESPAÑOL) EN LOS EMIGRANTES DE LA SEGUNDA GENERACIÓN EN ALEMANIA: ESTUDIO SOCIOLINGÜÍSTICO.
KARIN VILAR SÁNCHEZ
|
1992 | Tesis Doctoral |
A comparative study of attitudes and motivation in a CLIL and NON-CLIL EFL learning environment
MANUEL JIMÉNEZ RAYA
|
- | Tesina |
A webquest as a tool to promote learner autonomy in foreign language learning in Colombia
MANUEL JIMÉNEZ RAYA
|
- | Tesina |
Demotivation: A study measuring how teachers¿ actions in an EFL environment affect students¿ motivation
MANUEL JIMÉNEZ RAYA
|
- | Tesina |
The Teaching of English under CLIL: A comparative analysis based on effective second language instruction
MANUEL JIMÉNEZ RAYA
|
- | Tesina |
The Pedagogical Proximity to Communicative Language Teaching of Native English Speaking Teachers and Non-Native English Speaking Teachers
MANUEL JIMÉNEZ RAYA
|
- | Tesina |
Which factors determine the choice of referential expressions in L2 English discourse? A multifactorial study from the COREFL corpus
Cristóbal Lozano
|
- | Articulo |