Bilingüismo: Adquisición y Enseñanza

Grupo: HUM058
Rama: HUM
Acrónimo: B.A.E.
Situación grupo: Definitivo
Estado grupo: Válido
Área unesco: DIDÁCTICA DE LA LENGUA Y LA LITERATURA, Enseñanzas de lenguas, Linguistica Aplicada
Investigador responsable: MANUEL JIMÉNEZ RAYA

Listado de producción del grupo

Datos obtenidos de UGR y plataforma SICA2

Listando 270 resultados
Titulo Año Tipo

Case pedagogy in initial teacher education: An analysis of its contribution to the development of professional competences for autonomy

MANUEL JIMÉNEZ RAYA
2022 Articulo

CEDEL2: Design, compilation and web interface of an online corpus for L2 Spanish acquisition research

Cristóbal Lozano
2022 Articulo

2021-22 Ömrüm Arinç Özaydin “Second Language Acquisition of Anaphora Resolution: Turkish learners of L2 English”. Nota: 9,2

Cristóbal Lozano
2022 Tesina

Gender and the Role of Emotional Regulation in Intercultural Communication

KARIN VILAR SÁNCHEZ
2021 Articulo

Vocal del tribunal de la doctoranda Ioli Baroncini “Cross-linguistic influence in word order by Greek-Italian bilingual children: empirical evidence from priming experiments within and across languages”

Cristóbal Lozano
2021 Tesis Doctoral

Studies on Anaphora Resolution in L1 Spanish-L2 English & L1 English-L2 Spanish adult learners: combining corpus and experimental methods

Cristóbal Lozano
2021 Tesis Doctoral

The effects of information structure in the processing of word order variation in the second language

Cristóbal Lozano
2021 Articulo

Corpora and L2 acquisition: The L1 Portuguese – L2 Spanish subcorpus of CEDEL2

Cristóbal Lozano
2021 Articulo

Vocal del tribunal de la doctoranda María Carillo Rivas “La interlengua de los heritage speakers de español en EEUU: Análisis cualitativo y cuantitativo de los verbos de régimen preposicional”

Cristóbal Lozano
2021 Tesis Doctoral

It makes me feel smaller and at other times it gives me a rush. Experienced recognition in situations of migration and willingness to acquire a foreign communication style

KARIN VILAR SÁNCHEZ
2020 Capítulo de libro

Anaphora resolution in topic continuity: evidence from L1 English-L2 Spanish data in the CEDEL2 corpus.

Cristóbal Lozano, Fernando Martín-Villena
2020 Capítulo de libro

Designing and compiling a learner corpus of written and spoken narratives

Ana Díaz Negrillo, Cristóbal Lozano
2020 Capítulo de libro

WHICH FACTORS DETERMINE THE CHOICE OF REFERENTIAL EXPRESSIONS IN L2 ENGLISH DISCOURSE?: NEW EVIDENCE FROM THE COREFL CORPUS

Teresa Quesada
2020 Articulo

Presidente del tribunal del doctorando Nicolás José Fernández Martínez “A linguistically-aware computational approach to microtext location detection”

Cristóbal Lozano
2020 Tesis Doctoral

Elena García Guerrero “The effect of planning time on anaphora resolution: A focus on L1 Spanish – L2 English learners”. Nota: 9,6 (Matrícula de Honor)

Cristóbal Lozano
2020 Tesina

Los mecanismos referenciales en el discurso oral del español como lengua extranjera (ELE): un estudio de corpus basado en neerlandófonos aprendices de ELE

Cristóbal Lozano
2020 Tesis Doctoral

Vocal del tribunal de la doctoranda Kim Collewaert “Los mecanismos referenciales en el discurso oral del español como lengua extranjera (ELE): un estudio de corpus basado en neerlandófonos aprendices de ELE”

Cristóbal Lozano
2020 Tesis Doctoral

Which factors determine the choice of referential expressions in L2 English discourse? A multifactorial study from the COREFL corpus

Cristóbal Lozano, Teresa Quesada
2020 Articulo

Sie sagen einfach, was sie denken. Interkulturelle Kompetenz junger spanischer Migranten in Deutschland.

KARIN VILAR SÁNCHEZ
2019 Articulo

Lexical contact phenomena among Spanish migrants in Cologne

KARIN VILAR SÁNCHEZ
2019 Capítulo de libro

No he visto nada de lo que has puesto. Gesichtswahrung im Spanischen mittels semantischer Generalisierung.

KARIN VILAR SÁNCHEZ
2019 Capítulo de libro

Estilo indirecto en la mediación interlingüística, intercultural y social del español al alemán

KARIN VILAR SÁNCHEZ
2019 Articulo

Formal and generative approaches

Cristóbal Lozano
2019 Capítulo de libro

Corpus Textuales de Aprendices para Investigar sobre la Adquisición del Español LE/L2

Cristóbal Lozano
2019 Capítulo de libro

Using learner corpus methods in L2 acquisition research: The morpheme order studies revisited with Interlanguage Annotation.

Ana Díaz Negrillo, Cristóbal Lozano
2019 Articulo

Does CLIL exposure affect the acquisition of reference in written narratives? A corpus-based study of L1 Spanish-L2 English.

Teresa Quesada
2019 Articulo

Presidente del tribunal del doctorando Miguel Blázquez Carretero “Recursos tecnológicos en el aprendizaje de la ortografía. Contribución al desarrollo de un corrector ortográfico pedagógico para aprendientes de ELE”

Cristóbal Lozano
2019 Tesis Doctoral

You are an artist: A Task-based Unit of Work for ESO 4

MANUEL JIMÉNEZ RAYA
2018 Tesina

Unit of Work: Lights, Camera¿ Action.

MANUEL JIMÉNEZ RAYA
2018 Tesina

Implementing Task-Based Language Teaching and Enhancing Learner Motivation to Write in a Spanish EFL Class: An action research project

MANUEL JIMÉNEZ RAYA
2018 Tesina

`Students Assemble’ Teaching English through superheroes: a Didactic Proposal

MANUEL JIMÉNEZ RAYA
2018 Tesina

`Around the World’: A task-based unit of work for ESO 2

MANUEL JIMÉNEZ RAYA
2018 Tesina

`Thrills and Chills’: A unit of work

MANUEL JIMÉNEZ RAYA
2018 Tesina

`…It was just like a movie’: A task-based unit of work for ESO 4

MANUEL JIMÉNEZ RAYA
2018 Tesina

Teacher education for autonomy: case pedagogy as an empowering interspace between reality and ideals

MANUEL JIMÉNEZ RAYA
2018 Capítulo de libro

From corpora to experiments: methodological triangulation in the study of word order at the interfaces in adult late bilinguals (L2 learners)

Cristóbal Lozano
2018 Articulo

Word order and information structure in advanced SLA

Cristóbal Lozano
2018 Capítulo de libro

Weight as a determinant of syntactic variation in English L1 and L2 academic writing: Weight effects in verb-particle/prepositional phrase constructions.

Cristóbal Lozano
2018 Tesis Doctoral

The development of Anaphora Resolution at the syntax-discourse interface: Pronominal subjects in Greek learners of Spanish

Cristóbal Lozano
2018 Articulo

Miembro externo del tribunal de la doctoranda Joanna Alexandra Vaz Texeira “L2 acquisition at the interfaces: Subject-verb inversión in L2 English and its pedagogical implications”

Cristóbal Lozano
2018 Tesis Doctoral

Miembro del tribunal de tesis de la doctoranda Alexandra Kinne “Weight as a determinant of syntactic variation in English L1 and L2 academic writing: Weight effects in verb-particle/prepositional phrase constructions”

Cristóbal Lozano
2018 Tesis Doctoral

Teacher Autonomy and Agency: The Space of Possibility in Overcoming External Obstacles and Internal Resistances

MANUEL JIMÉNEZ RAYA
2017 Capítulo de libro

Learner and Teacher Autonomy in Higher Education

MANUEL JIMÉNEZ RAYA
2017 Capítulo de libro

Learner and Teacher Autonomy in Higher Education: Perspectives from Modern Language Teaching

MANUEL JIMÉNEZ RAYA
2017 Libro

La pedagogía de casos como estrategia catalizadora del cambio hacía la autonomía del alumno y del profesor en la formación inicial del profesorado de secundaria

MANUEL JIMÉNEZ RAYA
2017 Articulo

Mapping Autonomy in Language Education – A Framework for Learner and Teacher Development

MANUEL JIMÉNEZ RAYA
2017 Libro

Teacher education for autonomy: A study of modern language student teachers¿ professional development

MANUEL JIMÉNEZ RAYA
2017 Tesis Doctoral

The United States of America: A Task-Based Unit of Work

MANUEL JIMÉNEZ RAYA
2017 Tesina

Corrective Feedback in the Classroom. Provision of Oral Feedback and Students¿ Affect

MANUEL JIMÉNEZ RAYA
2017 Tesina

Unit of Work: The Perfect Plan

MANUEL JIMÉNEZ RAYA
2017 Tesina

Travelling to London: A Unit of Work for the Development of Language Skills and Cultural Awareness in First Year of Compulsory Secondary Education Students

MANUEL JIMÉNEZ RAYA
2017 Tesina

Travel around the World: A Unit of Work for Students of 4th Year of ESO

MANUEL JIMÉNEZ RAYA
2017 Tesina

Global Tourist: A Unit of Work

MANUEL JIMÉNEZ RAYA
2017 Tesina

Unit of Work: Make Your Way To

MANUEL JIMÉNEZ RAYA
2017 Tesina

And That’s the Way It Is: A Task-Based Unit of Work

MANUEL JIMÉNEZ RAYA
2017 Tesina

La Lengua C Alemán para traductores: ¿Enfoque convencional-comunicativo o enfoque constructivo-funcional?

KARIN VILAR SÁNCHEZ, RUTH BURBAT
2017 Tesina

Anaphora in the interlanguage of English and Greek learners of Spanish: a CEDEL2 corpus study

Ana Díaz Negrillo, Cristóbal Lozano
2017 Tesis Doctoral

Teresa Quesada “A corpus-based study of anaphora resolution (L1 English-L2 Spanish): New insights into the Position of Antecedent Strategy (PAS)”. Nota: 10 (Matrícula Honor).

Cristóbal Lozano
2017 Tesina

Fernando Martín-Villena “A corpus-based and multifactorial study of anaphora resolution in topic continuity contexts: evidence from the CEDEL2 corpus”. Nota: 10 (Matrícula Honor)

Cristóbal Lozano
2017 Tesina

Anaphora in the interlanguage of English and Greek learners of Spanish: a CEDEL2 corpus study

Ana Díaz Negrillo, Cristóbal Lozano
2017 Tesis Doctoral

Unit of Work: Creating a Business

MANUEL JIMÉNEZ RAYA
2016 Trabajo conducente a obtención de DEA

Unit of Work: Working Abroad

MANUEL JIMÉNEZ RAYA
2016 Trabajo conducente a obtención de DEA

Research on the Role of Language in CLIL

MANUEL JIMÉNEZ RAYA
2016 Trabajo conducente a obtención de DEA

Corrective Feedback in Second Language Acquisition: perceptions in the EOI classroom

MANUEL JIMÉNEZ RAYA
2016 Trabajo conducente a obtención de DEA

The Use of Spanish in the Teaching of English as a Foreign Language: Student teachers¿ views on possible benefits for L2 students

MANUEL JIMÉNEZ RAYA
2016 Trabajo conducente a obtención de DEA

The effects of a guided Inductive Approach as explicit learning of the grammar section of the TOEFL ITP with student teachers majoring in English Bachelor¿s Degree in El Salvador

MANUEL JIMÉNEZ RAYA
2016 Trabajo conducente a obtención de DEA

Teacher’s Use of L1 in the Classroom Context

MANUEL JIMÉNEZ RAYA
2016 Trabajo conducente a obtención de DEA

Innovación en la formación inicial para la autonomía: El potencial del yo posible en la construcción de la identidad profesional

MANUEL JIMÉNEZ RAYA
2016 Capítulo de libro

Unit of Work: Get Connected

MANUEL JIMÉNEZ RAYA
2016 Trabajo conducente a obtención de DEA

Unit of Work: Music Everywhere

MANUEL JIMÉNEZ RAYA
2016 Trabajo conducente a obtención de DEA

Grammar in the Teaching of EFL: an analysis of textbooks from a focus on form perspective

MANUEL JIMÉNEZ RAYA
2016 Trabajo conducente a obtención de DEA

Teacher¿s Use of L1 in the Classroom Context

MANUEL JIMÉNEZ RAYA
2016 Tesina

Having Different Emotions! A Unit of Work for EOI students

MANUEL JIMÉNEZ RAYA
2016 Trabajo conducente a obtención de DEA

Innovación en la formación inicial para la autonomía: El potencial del yo posible en la construcción de la identidad profesional

MANUEL JIMÉNEZ RAYA
2016 Capítulo de libro

Deutsch? Das schaff ich schon! Spracherwerbsmotivation unter den spanischen Emigranten der neuen Generation.

KARIN VILAR SÁNCHEZ
2016 Articulo

Mónica Bautista Anaphora resolution in L1 English-L2 Spanish: evidence from the CEDEL2 corpus. Nota: 10 (Matrícula Honor).

Cristóbal Lozano
2016 Tesina

Pragmatic Principles in Anaphora Resolution at the Syntax-Discourse Interface: Advanced English Learners of Spanish in the Cedel2 Corpus

Cristóbal Lozano
2016 Capítulo de libro

Enhancing autonomy in language education – A case-based approach to teacher and learner autonomy

MANUEL JIMÉNEZ RAYA
2015 Libro

Identifying autonomy support in language teaching: a self-determination theory perspective

MANUEL JIMÉNEZ RAYA
2015 Tesina

More than English- Overview, Analysis and Suggestions

MANUEL JIMÉNEZ RAYA
2015 Tesina

Autonomy support in language: A study of teaching practices in Granada.

MANUEL JIMÉNEZ RAYA
2015 Tesina

Kognition statt Intuition. Ein Plädoyer für die systematische Vermittlung theoretischer Grundlagen in der Aussprachelehre

KARIN VILAR SÁNCHEZ
2015 Articulo

Ir y volver. Y volver a ir. La lengua como clave de éxito en la (r)emigración

KARIN VILAR SÁNCHEZ
2015 Articulo

Análisis cualitativo de textos con un programa CAQDAS

KARIN VILAR SÁNCHEZ
2015 Capítulo de libro

Leaner Corpora as a Research Tool for the Investigation of Lexical Competence in L2 Spanish

Cristóbal Lozano
2015 Articulo

Vocal del tribunal de la doctoranda Estela García Alcaraz “Comprensión y producción de los pronombres nulos y explícitos de tercera persona en posición de sujeto en la adquisición temprana del español L2”

Cristóbal Lozano
2015 Tesis Doctoral

Developing creativity and collaboration through Information and Communication Technologies in Teaching English as a Foreign Language

MANUEL JIMÉNEZ RAYA
2014 Tesina

Lehrerautonomie: Auf dem Weg zu Freiheit und Eigenverantwortung

MANUEL JIMÉNEZ RAYA
2014 Articulo

An exploratory study of the role of language in CLIL

MANUEL JIMÉNEZ RAYA
2014 Tesina

The teaching of language in CLIL programmes

MANUEL JIMÉNEZ RAYA
2014 Tesina

Effects of an initial teacher education programme on student teachers¿ beliefs

MANUEL JIMÉNEZ RAYA
2014 Tesina

Micro-function combination patterns and linguistic adequacy in specialised texts

KARIN VILAR SÁNCHEZ
2014 Articulo

Kann man Stil lehren? Die Analyse textsortenspezifischen Stils im DaF-Unterricht in Spanien

KARIN VILAR SÁNCHEZ
2014 Capítulo de libro

¿Imposible el alemán? Cercanía percibida entre lenguas y disposición para el aprendizaje

KARIN VILAR SÁNCHEZ
2014 Articulo

Word Order in Second Language Spanish

Cristóbal Lozano
2014 Capítulo de libro

Entendiendo los factores que inciden en la adquisición de pronombres en E.L.E

Cristóbal Lozano
2014 Articulo

Priscila López-Beltrán “Information structure violations in passive constructions at the syntax-discourse interface by advanced L2 English learners”. Nota: 10 (Matrícula Honor).

Cristóbal Lozano
2014 Tesina

Exploring pedagogy for autonomy in language education at university: possibilities and impossibilities

MANUEL JIMÉNEZ RAYA
2013 Capítulo de libro

Towards autonomy in adverse settings: Navigating the space of possibility

MANUEL JIMÉNEZ RAYA
2013 Capítulo de libro

Pedagogía de la experiencia en la universidad: una apuesta por el espacio de lo posible en la formación para la autonomía en la formación docente

MANUEL JIMÉNEZ RAYA
2013 Capítulo de libro

Towards autonomy in adverse settings: Navigating the space of possibility

MANUEL JIMÉNEZ RAYA
2013 Capítulo de libro

Pedagogía de la experiencia en la universidad: una apuesta por el espacio de lo posible en la formación para la autonomía en la formación docente

MANUEL JIMÉNEZ RAYA
2013 Capítulo de libro

Gender differences ¿ A study of boys¿ and girls¿ attitudes towards English as a Modern Foreign Language

MANUEL JIMÉNEZ RAYA
2013 Trabajo conducente a obtención de DEA

An analysis of English Secondary School textbooks in Spain: Are they culturally competent or incompetent?

MANUEL JIMÉNEZ RAYA
2013 Trabajo conducente a obtención de DEA

Úrsula Fontana Ibáñez “A morpheme order study based on an EFL learner corpus: A focus on the Dual Mechanism”. Nota: 10

Cristóbal Lozano
2013 Tesina

Learner Corpora and Second Language Acquisition: The design and collection of CEDEL2

Cristóbal Lozano
2013 Capítulo de libro

Corpus and experimental data: Subjects in second language research

Cristóbal Lozano
2013 Capítulo de libro

English language: Second Language Acquisition

Cristóbal Lozano
2013 Articulo

Teaching Listening Comprehension: An analysis of four ESO textbooks

MANUEL JIMÉNEZ RAYA
2012 Trabajo conducente a obtención de DEA

Improving Adult Learners’ Autonomy Through Strategy Instruction by Using One Time Strategy Training

MANUEL JIMÉNEZ RAYA
2012 Trabajo conducente a obtención de DEA

Autonomous Language Learning: the teachers’ perspectives

MANUEL JIMÉNEZ RAYA
2012 Trabajo conducente a obtención de DEA

Reseña Holger Siever: Übersetzen Spanisch-Deutsch. Ein Arbeitsbuch. 2008.

KARIN VILAR SÁNCHEZ
2012 Book-Review

Agustina Demarta Dabove “A study of morpheme order acquisition in an EFL corpus of L1 Spanish – L2 English: Some pedagogical implications”. Nota: 9,0.

Cristóbal Lozano
2012 Tesina

Elpiniki Atzolidaki “The acquisition of morphology in a corpus of secondary school EFL learners: A focus on possessive ‘-s'”. Nota: 10 (Matrícula Honor)

Cristóbal Lozano
2012 Tesina

Juan Ardébol Barea “A morpheme study in a corpus of secondary school EFL: The ‘-(e)s’ morpheme for 3rd person, plural and possessive”. Nota: 9,0.

Cristóbal Lozano
2012 Tesina

Oponente de tesis de la doctoranda Aymé Pino “El uso de combinaciones de palabras con ¿que¿ en un corpus de aprendices suecos de español como lengua extranjera”

Cristóbal Lozano
2012 Tesis Doctoral

ENCOURAGING MOTIVATION TO LEARN: AN APPROACH FOCUSSED ON SELF-REGULATION

MANUEL JIMÉNEZ RAYA
2011 Capítulo de libro

PEDAGOGY FOR AUTONOMY IN LANGUAGE EDUCATION IN EUROPE

MANUEL JIMÉNEZ RAYA
2011 Capítulo de libro

LANGUAGE LEARNER AUTONOMY IN A SPANISH CONTEXT

MANUEL JIMÉNEZ RAYA
2011 Capítulo de libro

UNDERSTANDING AND EXPLORING PEDAGOGY FOR AUTONOMY IN LANGUAGE EDUCATION – A CASE-BASED APPROACH

MANUEL JIMÉNEZ RAYA
2011 Libro

SLA and pedagogy: a study on the application of principles of instructed language learning in the teaching of English in one secondary school in Andalusia

MANUEL JIMÉNEZ RAYA
2011 Tesina

Der didaktische Nutzen der Mikrofunktionsanalyse im DaF-Unterricht.

KARIN VILAR SÁNCHEZ
2011 Capítulo de libro

Propuesta de composición textual basada en el análisis microfuncional en la enseñanza del español en la ESO

KARIN VILAR SÁNCHEZ
2011 Tesis Doctoral

Intelligence over time and its application to education

Cristóbal Lozano
2011 Tesina

The potential of web comics in the teaching of English as a foreign language in a non-institutional context

Cristóbal Lozano
2011 Tesina

Pilar Expósito Morillas “An overview of the age factor and its pedagogical implications for second language acquisition”. Nota: 9,5.

Cristóbal Lozano
2011 Tesina

Cristina Collado Moreno “The age factor in aural perception in an instructed setting”. Nota: 10.

Cristóbal Lozano
2011 Tesina

Macarena Sánchez Gracia “The role of motivation in the acquisition of English as a second language”. Nota: 9,0.

Cristóbal Lozano
2011 Tesina

Aleksandra Simonovikj “Second language acquisition of unaccusative syntax: Macedonian and Spanish learners of L2 English”. Nota: 9,5.

Cristóbal Lozano
2011 Tesina

DISEÑO CURRICULAR: LA PLANIFICACIÓN DEL COMPONENTE DE EVALUACIÓN

MANUEL JIMÉNEZ RAYA
2010 Capítulo de libro

Interface conditions on postverbal subjects: A corpus study of L2 English

Cristóbal Lozano
2010 Articulo

La adquisición de los complementos oracionales de infinitivo en español como L1 y L2

Cristóbal Lozano
2010 Tesis Doctoral

EUROSLA Yearbook

Cristóbal Lozano
2010 Libro

Vocal del tribunal de la doctoranda Rocío Simone Pérez Tattam “La adquisición de los complementos oracionales de infinitivo en español como L1 y L2”

Cristóbal Lozano
2010 Tesis Doctoral

TEACHER EDUCATION FOR LEARNER AUTONOMY: AN ANALYSIS OF THE EUROPAL CONTRIBUTION TO A KNOWLEDGE BASE

MANUEL JIMÉNEZ RAYA
2009 Articulo

TASK-BASED LANGUAGE TEACHING

MANUEL JIMÉNEZ RAYA
2009 Articulo

TASK-BASED LANGUAGE LEARNING

MANUEL JIMÉNEZ RAYA
2009 Articulo

ON INQUIRY, ACTION AND IDENTITY IN PROFESSIONAL DEVELOPMENT TOWARDS PEDAGOGY FOR AUTONOMY

MANUEL JIMÉNEZ RAYA
2009 Capítulo de libro

ANGEMESSENHEIT UND KO(N)TEXT.

KARIN VILAR SÁNCHEZ
2009 Capítulo de libro

Selective deficits at the syntax-discourse interface: evidence from the CEDEL2 corpus

Cristóbal Lozano
2009 Capítulo de libro

L2 syntax meets information structure: Word order at the interfaces

Cristóbal Lozano
2009 Capítulo de libro

Pronominal deficits at the interface: New data from the CEDEL2 corpus

Cristóbal Lozano
2009 Capítulo de libro

CEDEL2: Corpus escrito del español L2

Cristóbal Lozano
2009 Capítulo de libro

PEDAGOGY FOR AUTONOMY IN LANGUAGE EDUCATION: THEORY, PRACTICE AND TEACHER EDUCATION

MANUEL JIMÉNEZ RAYA
2008 Libro

TEACHER DEVELOPMENT FOR LEARNER AUTONOMY: IMAGES AND ISSUES FROM FIVE PROJECTS

MANUEL JIMÉNEZ RAYA
2008 Capítulo de libro

PEDAGOGY FOR AUTONOMY IN LANGUAGE EDUCATION: MANIFESTATIONS IN THE SCHOOL CURRICULUM

MANUEL JIMÉNEZ RAYA
2008 Capítulo de libro

ISSUES IN LEARNER AUTONOMY

MANUEL JIMÉNEZ RAYA
2008 Capítulo de libro

LEARNER AUTONOMY AS AN EDUCATIONAL GOAL IN MODERN LANGUAGES EDUCATION

MANUEL JIMÉNEZ RAYA
2008 Capítulo de libro

TECHNOLOGY-MEDIATED PROFESSIONAL DEVELOPMENT FOR MODERN LANGUAGE TEACHERS

MANUEL JIMÉNEZ RAYA
2008 Capítulo de libro

ESTILO Y ESTRUCTURA PROFUNDA DEL TEXTO.

KARIN VILAR SÁNCHEZ
2008 Capítulo de libro

EL ANÁLISIS DE TEXTO INFORMATIZADO EN LA ENSEÑANZA DE LENGUAS.

KARIN VILAR SÁNCHEZ
2008 Capítulo de libro

EL ANÁLISIS CUALITATIVO DE DATOS APLICADO AL ESTUDIO LINGÜÍSTICO CONTRASTIVO: RECURSOS PARA INDICAR LA FUENTE NORMATIVA EN CONTRATOS DE TRABAJO.

KARIN VILAR SÁNCHEZ
2008 Capítulo de libro

The semantic effects of verb raising and its consequences in second language grammars

Cristóbal Lozano
2008 Capítulo de libro

Variability and optionality in second language grammars: A quantitative approach

Cristóbal Lozano
2008 Capítulo de libro

Postverbal subjects at the interfaces in Spanish and Italian learners of L2 English: A corpus analysis

Cristóbal Lozano
2008 Capítulo de libro

¿Déficits de representación o de procesamiento en una segunda lengua? Evidencia de un estudio de resolución de anáfora con griegos adultos aprendices de español

Cristóbal Lozano
2008 Capítulo de libro

Verb-subject order in L2 English: New evidence from the ICLE corpus

Cristóbal Lozano
2008 Capítulo de libro

The acquisition of syntax and discourse

Cristóbal Lozano
2008 Libro

PEDAGOGY FOR AUTONOMY IN LANGUAGE EDUCATION IN EUROPE – Towards a framework for learner and teacher development

MANUEL JIMÉNEZ RAYA
2007 Libro

DEVELOPING PROFESSIONAL AUTONOMY: A BALANCE BETWEEN LICENSE AND RESPONSIBILITY

MANUEL JIMÉNEZ RAYA
2007 Articulo

A CRITICAL APPRAISAL OF LEARNING STRATEGIES RESEARCH

MANUEL JIMÉNEZ RAYA
2007 Capítulo de libro

CONCLUDING REMARKS

MANUEL JIMÉNEZ RAYA
2007 Capítulo de libro

INTRODUCTION

MANUEL JIMÉNEZ RAYA
2007 Capítulo de libro

ACTION RESEARCH: PROFESSIONAL DEVELOPMENT THROUGH ENQUIRY

MANUEL JIMÉNEZ RAYA
2007 Capítulo de libro

LA COMPETENCIA BILINGÜE DE LOS JÓVENES REMIGRANTES

KARIN VILAR SÁNCHEZ
2007 Articulo

DER AUSDRUCK DER NACHZEITIGKEIT IN VERSCHIEDENEN TEXTSORTEN. EINE UNTERSUCHUNG IM RAHMEN DER MIKROFUNKTIONSANALYSE

KARIN VILAR SÁNCHEZ
2007 Capítulo de libro

KONTRASTIVE MIKROFUNKTIONSANALYSE ALS MITTEL ZUR VERBESSERUNG DER TRANSLATIONSQUALITÄT VON FACHTEXTEN

KARIN VILAR SÁNCHEZ
2007 Capítulo de libro

Relación entre factores afectivos y competencia en L2: un estudio empírico

Cristóbal Lozano
2007 Trabajo conducente a obtención de DEA

El factor socioeconómico y el alumnado de Filología Inglesa

Cristóbal Lozano
2007 Trabajo conducente a obtención de DEA

Learner Corpora and the acquisition of word order: A study of the production of verb-subject structures in L2 English

Cristóbal Lozano
2007 Capítulo de libro

An exploration into word order in Learner Corpora: The ‘WOSLAC’ Project

Cristóbal Lozano
2007 Capítulo de libro

GUÍA DEL ALUMNO DE FILOLOGÍA INGLESA (CURSO 2006-2007)

MANUEL JIMÉNEZ RAYA, ENCARNACION HIDALGO TENORIO
2006 Libro

AUTONOMY SUPPORT THROUGH LEARNING JOURNALS

MANUEL JIMÉNEZ RAYA
2006 Capítulo de libro

THE PRINCESS AND THE FROG

MANUEL JIMÉNEZ RAYA, PAMELA BLANCHARD FABER BENITEZ, ELENA CAROLINA HEWITT HUGHES
2006 Capítulo de libro

ÜBERSETZUNGSRELEVANTE TEXTBESCHREIBUNG ANHAND DER MIKROFUNKTIONSANALYSE

KARIN VILAR SÁNCHEZ
2006 Articulo

Focus and split intransitivy: The acquisition of word order alternations of non-native Spanish

Cristóbal Lozano
2006 Articulo

The development of the syntax-discourse interface: Greek learners of Spanish

Cristóbal Lozano
2006 Capítulo de libro

Second Language Acquisition of phonology, morphology and syntax

Cristóbal Lozano
2006 Capítulo de libro

La adquisición del español como L2: La interfaz sintaxis-discurso

Cristóbal Lozano
2006 Capítulo de libro

THE EFL CURRICULUM FOR SECONDARY EDUCATION

MANUEL JIMÉNEZ RAYA, DANIEL MADRID FERNÁNDEZ
2005 Capítulo de libro

ES IST NICHT WIRKLICH FALSCH, ABER IN DIESEM KONTEXT WÜRDE MAN DAS SO NICHT SAGEN

KARIN VILAR SÁNCHEZ
2005 Capítulo de libro

DICCIONARIO DE SINÓNIMOS FUNCIONALES

KARIN VILAR SÁNCHEZ
2004 Capítulo de libro

EL VERBO ALEMÁN. LA FUNCIÓN DE LOS TIEMPOS Y MODOS.

KARIN VILAR SÁNCHEZ
2004 Libro

SPRACHLICHE MITTEL ZUM AUSDRUCK DER BEDINGUNG IN UNTERSCHIEDLICHEN TEXTSORTEN

KARIN VILAR SÁNCHEZ
2004 Articulo

El conocimiento totalmente nativo VS. casi nativo del orden de palabras en español: ¿Aparente contradicción?

Cristóbal Lozano
2004 Capítulo de libro

AUTONOMÍA DE APRENDIZAJE EN LA ENSEÑANZA DE LA TERMINOLOGÍA

MANUEL JIMÉNEZ RAYA, PAMELA BLANCHARD FABER BENITEZ
2003 Capítulo de libro

LEARNING TO LEARN FOR DIVERSE LEARNERS

MANUEL JIMÉNEZ RAYA
2003 Capítulo de libro

DEALING WITH DIVERSITY IN THE MODERN LANGUAGES CLASS

MANUEL JIMÉNEZ RAYA
2003 Capítulo de libro

A FRAMEWORK FOR FREEDOM. LEARNER AUTONOMY IN FOREIGN LANGUAGE TEACHER EDUCATION

MANUEL JIMÉNEZ RAYA, PAMELA BLANCHARD FABER BENITEZ
2003 Libro

DIFFERENTIATION IN THE MODERN LANGUAGES CLASSROOM

MANUEL JIMÉNEZ RAYA
2003 Libro

MULTIMEDIA IN MODERN LANGUAGE TEACHER EDUCATION

MANUEL JIMÉNEZ RAYA
2003 Articulo

VON DER KOMMUNIKATIVEN UND SEMANTOGRAMMATIKALISCHEN FUNKTION ZUM KONTEXTADÄQUATEN AUSDRUCK. AM BEISPIEL DER MODALEN KATEGORIE AUSDRUCK DER MÖGLICHKEIT IM DEUTSCHEN

KARIN VILAR SÁNCHEZ
2003 Capítulo de libro

Babel. International Journal Translation

KARIN VILAR SÁNCHEZ
2003 Book-Review

LA REMIGRACIÓN EN LA ADOLESCENCIA. ASPECTOS SOCIOLINGÜÍSTICOS, PSICOLÓGICOS Y SOCIOLABORALES.

KARIN VILAR SÁNCHEZ
2003 Libro

WER DIE WAHL HAT, HAT (NICHT UNBEDINGT) DIE QUAL. DIE FUNKTIONALE TEXTANLYSE ALS WEGWEISER BEI DER WAHL TEXTADÄQUATER LINGUISTISCHER MITTEL

KARIN VILAR SÁNCHEZ
2003 Articulo

Universal Grammar and Focus Constraints: The Acquisition of pronouns and word order in non-native Spanish

Cristóbal Lozano
2003 Tesis Doctoral

F. Renesi: “The L2 acquisition of the syntactic effects of focus”

Cristóbal Lozano
2003 Tesina

Athanasiadou “Maturational effects on second language acquisition: Does age matter?”

Cristóbal Lozano
2003 Tesina

M. McDonagh “Critical period effects in L2 English parameters”

Cristóbal Lozano
2003 Tesina

LEARNER AUTONOMY AND NEW TECHNOLOGIES

MANUEL JIMÉNEZ RAYA
2002 Articulo

DIARIO Y DESARROLLO DE LA METACOGNICIÓN

MANUEL JIMÉNEZ RAYA
2002 Capítulo de libro

ONCOTERM: SISTEMA BILINGÜE DE INFORMACIÓN Y RECURSOS ONCOLÓGICOS

CLARA INES LOPEZ RODRIGUEZ, CLAUDIA SEIBEL, MERCEDES GARCÍA DE QUESADA, MANUEL JIMÉNEZ RAYA, PAMELA BLANCHARD FABER BENITEZ, CATALINA JIMENEZ HURTADO, ANTONIO JESÚS MORENO ORTIZ, ARIANNE REIMERINK, MARÍA ISABEL TERCEDOR SÁNCHEZ
2002 Capítulo de libro

CONCESIVA REAL, IRREAL, POLÉMICA: WAS IST DENN DA DIE ENTSPRECHUNG IM DEUTSCHEN?

KARIN VILAR SÁNCHEZ
2002 Articulo

FUNKTIONAL-PRAGMATISCH FUNDIERTE GRAMMATIKERSCHLIESSUNG FÜR ÜBERSETZER: MÖGLICHKEITEN UND ERSTE RESULTATE

KARIN VILAR SÁNCHEZ
2002 Articulo

Knowledge of expletive and pronominal subjects by learners of Spanish

Cristóbal Lozano
2002 Articulo

The interpretation of overt and null pronouns in non-native Spanish

Cristóbal Lozano
2002 Articulo

LOS ÍNDICES DE MADUREZ SINTÁCTICA DE HUNT A LA LUZ DE LAS DISTINTAS CORRIENTES GENERATIVISTAS

Cristóbal Lozano
2002 Articulo

Pronominal mental representations in advanced L2 and L3 learners of Spanish

Cristóbal Lozano
2002 Capítulo de libro

Interpretation of English tense morphonology by advanced L2 speakers

Cristóbal Lozano
2002 Capítulo de libro

EFFECTIVE FOREIGN LANGUAGE TEACHING AT THE PRIMARY LEVEL

MANUEL JIMÉNEZ RAYA, PAMELA BLANCHARD FABER BENITEZ
2001 Libro

PLANIFICACIÓN Y AUTONOMÍA EN LA ENSEÑANZA UNIVERSITARIA: UN MODELO DE PROCESO

MANUEL JIMÉNEZ RAYA
2001 Capítulo de libro

ENSEÑANZA PRECOZ DE LENGUAS EXTRAJERAS

MANUEL JIMÉNEZ RAYA
2001 Capítulo de libro

TOWARDS A TEACHING SKILLS PROFILE OF THE PRIMARY FOREIGN LANGUAGE TEACHER

MANUEL JIMÉNEZ RAYA
2001 Capítulo de libro

PRIMARY TEACHERS’ PERCEPTIONS OF THEIR OWN PROFESSIONAL NEEDS

MANUEL JIMÉNEZ RAYA, ELENA CAROLINA HEWITT HUGHES
2001 Capítulo de libro

LAS MICROFUNCIONES COMUNICATIVAS Y SUS REALIZACIONES MATERIALES EN FUNCIÓN DEL TIPO DE TEXTO: ESTUDIO INTER E INTRALINGÜÍSTICO

KARIN VILAR SÁNCHEZ
2001 Capítulo de libro

LENGUA E IDENTIDAD

KARIN VILAR SÁNCHEZ
2001 Capítulo de libro

LA COMPETENCIA BILINGÜE DE LOS JÓVENES EMIGRANTES RETORNADOS A ESPAÑA ENTRE 1986 Y 1991: APOYO SOCIAL Y REPERCUSIONES PROFESIONALES

KARIN VILAR SÁNCHEZ
2001 Articulo

HOW FUNCTIONALLY ORGANIZED GRAMMARS COULD HELP LEARNERS LEARN GERMAN BETTER…

KARIN VILAR SÁNCHEZ
2001 Articulo

FUNCTIONAL GRAMMAR (SPANISH-GERMAN) FOR TRANSLATORS AND/OR INTERPRETERS: A PROJECT

KARIN VILAR SÁNCHEZ
2001 Articulo

ÜBER-UND UNTERREPÄSENTATION IM LERNERENGLISCH

MANUEL JIMÉNEZ RAYA, PAMELA BLANCHARD FABER BENITEZ
2000 Libro

FÖRDERUNG DER FREMDSPRACHLICHEN KOMPETENZ DURCH BILINGUALEN UNTERRICHT

MANUEL JIMÉNEZ RAYA, PAMELA BLANCHARD FABER BENITEZ
2000 Libro

THE INTERCULTURAL DIMENSION IN FOREIGN LANGUAGE LEARNING

MANUEL JIMÉNEZ RAYA
2000 Capítulo de libro

WARUM DENN IN DIE FERNE SCHWEIFEN, WO ¿¿: VON DER NOTWENDIGKEIT DER KENNTNIS DER REALITÄT DES AUSGANGSTEXTES BEIM ÜBERSETZEN

KARIN VILAR SÁNCHEZ
2000 Articulo

LA ENSEÑANZA DEL ALEMÁN COMO SEGUNDA LENGUA EXTRANJERA EN LAS FACULTADES DE TRADUCCIÓN E INTERPRETACIÓN DE ESPAÑA: PROPUESTAS METODOLÓGICAS

KARIN VILAR SÁNCHEZ
2000 Tesis Doctoral

AUTONOMY IN PRIMARY LANGUAGE TEACHER EDUCATION

MANUEL JIMÉNEZ RAYA
1999 Libro

ENGLISH TEACHER EDUCATION IN EUROPE

MANUEL JIMÉNEZ RAYA, PAMELA BLANCHARD FABER BENITEZ
1999 Libro

STORIES IN THE CLASSROOM

MANUEL JIMÉNEZ RAYA, ELENA CAROLINA HEWITT HUGHES
1999 Libro

SPANISH FOREIGN LANGUAGE TEACHER’S CONTINUING EDUCATION NEEDS

MANUEL JIMÉNEZ RAYA, ELENA CAROLINA HEWITT HUGHES
1999 Articulo

COMPETENCIA PROCESUAL: CONCEPTUALIZACION Y TRATAMIENTO DIDACTICO

MANUEL JIMÉNEZ RAYA
1999 Capítulo de libro

CONTRIBUTIONS OF AUTOBIOGRAPHY TO KNOWLEDGE GROWTH IN STUDENT TEACHERS

MANUEL JIMÉNEZ RAYA
1999 Capítulo de libro

PRIMARY FOREIGN LANGUAGE TEACHERS’ CONTINUING EDUCATION NEEDS

MANUEL JIMÉNEZ RAYA, ELENA CAROLINA HEWITT HUGHES
1999 Capítulo de libro

MAN KANN ES JA AUCH MAL SO SEHEN

KARIN VILAR SÁNCHEZ
1999 Articulo

LANGUAGE AND ROLE AWARENESS: TEACHING STYLISTIC VARIATION IN GERMAN AS A FOREIGN LANGUAGE

KARIN VILAR SÁNCHEZ
1999 Articulo

ASPECTS OF MODERN LANGUAGE TEACHING IN EUROPE

MANUEL JIMÉNEZ RAYA, PAMELA BLANCHARD FABER BENITEZ
1998 Libro

TRAINING LANGUAGE LEARNERS TO LEARN

MANUEL JIMÉNEZ RAYA
1998 Capítulo de libro

VERMITTLUNG VERSCHIEDENER FORMEN DER MODALITÄT IM DEUTSCHUNTERRICHT FÜR FORTGESCHRITTENE: FORMEN DER VERMUTUNG

KARIN VILAR SÁNCHEZ
1998 Articulo

DIGLOSSISCHE PROZESSE (ZWISCHEN DEUTSCH UND SPANISCH) UNTER DEN SPANISCHEN EMIGRANTEN DER 2. GENERATION IN DEUTSCHLAND: EINE SOZIOLINGUISTISCHE STUDIE

KARIN VILAR SÁNCHEZ
1998 Articulo

REDEN IST SILBER, SCHREIBEN IST GOLD

KARIN VILAR SÁNCHEZ
1998 Articulo

ESTRATEGIAS DE APRENDIZAJE DE UNA SEGUNDA LENGUA: DEFINICION Y TIPOLOGIA

MANUEL JIMÉNEZ RAYA
1997 Articulo

THE USE OF LEARNING AUTOBIOGRAPHIES IN LANGUAGE LEARNING

MANUEL JIMÉNEZ RAYA
1997 Articulo

TEORÍA COGNITIVA DEL APRENDIZAJE: IMPLICACIONES PARA LA DIDÁCTICA DE LENGUAS EXTRANJERAS

MANUEL JIMÉNEZ RAYA
1997 Capítulo de libro

REFLEXIONES SOBRE LA ENSEÑANZA DE LA COMPRENSIÓN ORAL

MANUEL JIMÉNEZ RAYA
1997 Capítulo de libro

TEORIA COGNITIVA DEL APRENDIZAJE: IMPLICACIONES PARA LA DIDACTICA DE LENGUAS EXTRANJERAS

MANUEL JIMÉNEZ RAYA
1997 Capítulo de libro

VERMITTLUNG VERSCHIEDENER FORMEN DER MODALITÄT IM DEUTSCHUNTERRICHT FÜR FORTGESCHRITTENE: FORMEN DER AUFFORDERUNG

KARIN VILAR SÁNCHEZ
1997 Articulo

DIE BEDEUTUNG DER IDENTITÄT BEIM VERLUST ODER ERHALT DES SPANISCHEN UNTER DEN JUNGEN EMIGRANTEN DER ZWEITEN GENERATION IN DEUTSCHLAND

KARIN VILAR SÁNCHEZ
1997 Articulo

EL PROYECTO CURRICULAR DE INGLÉS EN PRIMARIA: SU CONCRECIÓN EN EL SEGUNDO CICLO

MANUEL JIMÉNEZ RAYA
1996 Libro

IMPLICACIONES EDUCATIVAS DE LA INVESTIGACIÓN SOBRE ESTRATEGIAS DE APRENDIZAJE DE SEGUNDAS LENGUAS

MANUEL JIMÉNEZ RAYA
1996 Articulo

EL PAPEL DEL DIARIO EN EL APRENDIZAJE DE LENGUAS EXTRANJERAS

MANUEL JIMÉNEZ RAYA
1996 Articulo

LA ESTRUCTURACIÓN Y ANÁLISIS DE LOS CAMPOS LÉXICOS COMO TRABAJO PREVIO PARA UNA LEXICOLOGÍA CONTRASTIVA. UN EJEMPLO EN LOS VERBOS DE EXISTENCIA

CATALINA JIMENEZ HURTADO, KARIN VILAR SÁNCHEZ
1996 Capítulo de libro

ELABORACIÓN DEL PROYECTO CURRICULAR DE INGLÉS EN EDUCACIÓN PRIMARIA: PAUTAS Y ESTRATEGIAS

MANUEL JIMÉNEZ RAYA
1995 Libro

ESTRATEGIAS DE APRENDIZAJE: IMPLICACIONES PEDAGÓGICAS

MANUEL JIMÉNEZ RAYA
1995 Capítulo de libro

TEXTKOMPETENZERWEITERUNG IM DEUTSCHUNTERRICHT FÜR AUSLÄNDER: FORMALE UND FUNKTIONALE ANALYSE UND GEGENÜBERSTELLUNG VERSCHIEDENER TEXTSORTEN

KARIN VILAR SÁNCHEZ
1995 Articulo

LENGUA Y EMIGRACIÓN.

KARIN VILAR SÁNCHEZ
1995 Libro

FOR WANT OF THE STANDARD EDUCATED VARIETY OF SPANISH … A GERMAN ACCENT: A SOCIOLINGUISTIC CASE STUDY

KARIN VILAR SÁNCHEZ
1995 Articulo

APRENDIZAJE CENTRADO EN EL ALUMNO

MANUEL JIMÉNEZ RAYA
1994 Capítulo de libro

DIE VERMITTLUNG PRAGMATISCHER UND KULTURELLER INHALTE IM FREMDSPRACHENUNTERRICHT: EIN METHODOLOGISCHER LÖSUNGSVOR¬SCHLAG

KARIN VILAR SÁNCHEZ
1994 Articulo

EL DIARIO DEL APRENDIZ COMO INSTRUMENTO DE ENTRENAMIENTO COGNITIVO EN LA ADQUISICIÓN DEL INGLÉS

MANUEL JIMÉNEZ RAYA
1993 Libro

EL DIARIO DEL APRENDIZ COMO INSTRUMENTO DE ENTRENAMIENTO COGNITIVO EN LA ADQUISICIÓN DEL INGLÉS

MANUEL JIMÉNEZ RAYA
1993 Tesis Doctoral

EL DIARIO DEL APRENDIZ COMO INSTRUMENTO DE ENTRENAMIENTO COGNITIVO EN LA ADQUISICION DEL INGLES

MANUEL JIMÉNEZ RAYA
1993 Tesis Doctoral

COMPRENSIÓN ORAL Y ESTRATEGIAS DE APRENDIZAJE EN EL AULA DE INGLÉS

MANUEL JIMÉNEZ RAYA
1993 Capítulo de libro

DESARROLLO COGNITIVO DE LAS ESTRATEGIAS DE APRENDIZAJE CON ALUMNOS DE INGLÉS

MANUEL JIMÉNEZ RAYA
1993 Capítulo de libro

LANGUAGE ATTRITION AND MAINTENANCE OF SPANISH SECOND GENERATION EMIGRANTS IN GERMANY

KARIN VILAR SÁNCHEZ
1993 Capítulo de libro

PROCESOS DIGLÓSICOS (ENTRE ALEMÁN Y ESPAÑOL) EN LOS EMIGRANTES DE LA SEGUNDA GENERACIÓN EN ALEMANIA: ESTUDIO SOCIOLINGÜÍSTICO.

KARIN VILAR SÁNCHEZ
1992 Libro

PROCESOS DIGLÓSICOS (ENTRE ALEMÁN Y ESPAÑOL) EN LOS EMIGRANTES DE LA SEGUNDA GENERACIÓN EN ALEMANIA: ESTUDIO SOCIOLINGÜÍSTICO.

KARIN VILAR SÁNCHEZ
1992 Tesis Doctoral

A comparative study of attitudes and motivation in a CLIL and NON-CLIL EFL learning environment

MANUEL JIMÉNEZ RAYA
- Tesina

A webquest as a tool to promote learner autonomy in foreign language learning in Colombia

MANUEL JIMÉNEZ RAYA
- Tesina

Demotivation: A study measuring how teachers¿ actions in an EFL environment affect students¿ motivation

MANUEL JIMÉNEZ RAYA
- Tesina

The Teaching of English under CLIL: A comparative analysis based on effective second language instruction

MANUEL JIMÉNEZ RAYA
- Tesina

The Pedagogical Proximity to Communicative Language Teaching of Native English Speaking Teachers and Non-Native English Speaking Teachers

MANUEL JIMÉNEZ RAYA
- Tesina

Which factors determine the choice of referential expressions in L2 English discourse? A multifactorial study from the COREFL corpus

Cristóbal Lozano
- Articulo