Evolución de la producción científica

Producción periodo seleccionado
81
  • Libro 2
  • Capítulo de libro 26
  • Publicación en revista 15
  • Producción académica 38

Listado de producción

Listando 87 resultados
Titulo Año Tipo

2021-22 Ömrüm Arinç Özaydin “Second Language Acquisition of Anaphora Resolution: Turkish learners of L2 English”. Nota: 9,2

Cristóbal Lozano (Director)
2022 Tesina

CEDEL2: Design, compilation and web interface of an online corpus for L2 Spanish acquisition research

Cristóbal Lozano
2022 Articulo

Studies on Anaphora Resolution in L1 Spanish-L2 English & L1 English-L2 Spanish adult learners: combining corpus and experimental methods

Cristóbal Lozano (Director)
2021 Tesis Doctoral

Vocal del tribunal de la doctoranda María Carillo Rivas “La interlengua de los heritage speakers de español en EEUU: Análisis cualitativo y cuantitativo de los verbos de régimen preposicional”

Cristóbal Lozano (Miembro del tribunal)
2021 Tesis Doctoral

Vocal del tribunal de la doctoranda Ioli Baroncini “Cross-linguistic influence in word order by Greek-Italian bilingual children: empirical evidence from priming experiments within and across languages”

Cristóbal Lozano (Miembro del tribunal)
2021 Tesis Doctoral

The effects of information structure in the processing of word order variation in the second language

Cristóbal Lozano
2021 Articulo

Corpora and L2 acquisition: The L1 Portuguese – L2 Spanish subcorpus of CEDEL2

Cristóbal Lozano
2021 Articulo

Anaphora resolution in topic continuity: evidence from L1 English-L2 Spanish data in the CEDEL2 corpus.

Cristóbal Lozano, Fernando Martín-Villena
2020 Capítulo de libro

Designing and compiling a learner corpus of written and spoken narratives

Ana Díaz Negrillo, Cristóbal Lozano
2020 Capítulo de libro

Los mecanismos referenciales en el discurso oral del español como lengua extranjera (ELE): un estudio de corpus basado en neerlandófonos aprendices de ELE

Cristóbal Lozano (Codirector)
2020 Tesis Doctoral

Elena García Guerrero “The effect of planning time on anaphora resolution: A focus on L1 Spanish – L2 English learners”. Nota: 9,6 (Matrícula de Honor)

Cristóbal Lozano (Director)
2020 Tesina

Presidente del tribunal del doctorando Nicolás José Fernández Martínez “A linguistically-aware computational approach to microtext location detection”

Cristóbal Lozano (Miembro del tribunal)
2020 Tesis Doctoral

Vocal del tribunal de la doctoranda Kim Collewaert “Los mecanismos referenciales en el discurso oral del español como lengua extranjera (ELE): un estudio de corpus basado en neerlandófonos aprendices de ELE”

Cristóbal Lozano (Miembro del tribunal)
2020 Tesis Doctoral

Which factors determine the choice of referential expressions in L2 English discourse? A multifactorial study from the COREFL corpus

Cristóbal Lozano, Teresa Quesada
2020 Articulo

Formal and generative approaches

Cristóbal Lozano
2019 Capítulo de libro

Corpus Textuales de Aprendices para Investigar sobre la Adquisición del Español LE/L2

Cristóbal Lozano
2019 Capítulo de libro

Using learner corpus methods in L2 acquisition research: The morpheme order studies revisited with Interlanguage Annotation.

Ana Díaz Negrillo, Cristóbal Lozano
2019 Articulo

Presidente del tribunal del doctorando Miguel Blázquez Carretero “Recursos tecnológicos en el aprendizaje de la ortografía. Contribución al desarrollo de un corrector ortográfico pedagógico para aprendientes de ELE”

Cristóbal Lozano (Miembro del tribunal)
2019 Tesis Doctoral

Weight as a determinant of syntactic variation in English L1 and L2 academic writing: Weight effects in verb-particle/prepositional phrase constructions.

Cristóbal Lozano (Director)
2018 Tesis Doctoral

Word order and information structure in advanced SLA

Cristóbal Lozano
2018 Capítulo de libro

The development of Anaphora Resolution at the syntax-discourse interface: Pronominal subjects in Greek learners of Spanish

Cristóbal Lozano
2018 Articulo

From corpora to experiments: methodological triangulation in the study of word order at the interfaces in adult late bilinguals (L2 learners)

Cristóbal Lozano
2018 Articulo

Miembro externo del tribunal de la doctoranda Joanna Alexandra Vaz Texeira “L2 acquisition at the interfaces: Subject-verb inversión in L2 English and its pedagogical implications”

Cristóbal Lozano (Miembro del tribunal)
2018 Tesis Doctoral

Miembro del tribunal de tesis de la doctoranda Alexandra Kinne “Weight as a determinant of syntactic variation in English L1 and L2 academic writing: Weight effects in verb-particle/prepositional phrase constructions”

Cristóbal Lozano (Miembro del tribunal)
2018 Tesis Doctoral

Anaphora in the interlanguage of English and Greek learners of Spanish: a CEDEL2 corpus study

Ana Díaz Negrillo (Director), Cristóbal Lozano (Director)
2017 Tesis Doctoral

Teresa Quesada “A corpus-based study of anaphora resolution (L1 English-L2 Spanish): New insights into the Position of Antecedent Strategy (PAS)”. Nota: 10 (Matrícula Honor).

Cristóbal Lozano (Director)
2017 Tesina

Fernando Martín-Villena “A corpus-based and multifactorial study of anaphora resolution in topic continuity contexts: evidence from the CEDEL2 corpus”. Nota: 10 (Matrícula Honor)

Cristóbal Lozano (Director)
2017 Tesina

Anaphora in the interlanguage of English and Greek learners of Spanish: a CEDEL2 corpus study

Ana Díaz Negrillo (Codirector), Cristóbal Lozano (Codirector)
2017 Tesis Doctoral

Mónica Bautista Anaphora resolution in L1 English-L2 Spanish: evidence from the CEDEL2 corpus. Nota: 10 (Matrícula Honor).

Cristóbal Lozano (Director)
2016 Tesina

Pragmatic Principles in Anaphora Resolution at the Syntax-Discourse Interface: Advanced English Learners of Spanish in the Cedel2 Corpus

Cristóbal Lozano
2016 Capítulo de libro

Leaner Corpora as a Research Tool for the Investigation of Lexical Competence in L2 Spanish

Cristóbal Lozano
2015 Articulo

Vocal del tribunal de la doctoranda Estela García Alcaraz “Comprensión y producción de los pronombres nulos y explícitos de tercera persona en posición de sujeto en la adquisición temprana del español L2”

Cristóbal Lozano (Miembro del tribunal)
2015 Tesis Doctoral

Priscila López-Beltrán “Information structure violations in passive constructions at the syntax-discourse interface by advanced L2 English learners”. Nota: 10 (Matrícula Honor).

Cristóbal Lozano (Director)
2014 Tesina

Word Order in Second Language Spanish

Cristóbal Lozano
2014 Capítulo de libro

Entendiendo los factores que inciden en la adquisición de pronombres en E.L.E

Cristóbal Lozano
2014 Articulo

Úrsula Fontana Ibáñez “A morpheme order study based on an EFL learner corpus: A focus on the Dual Mechanism”. Nota: 10

Cristóbal Lozano (Director)
2013 Tesina

Learner Corpora and Second Language Acquisition: The design and collection of CEDEL2

Cristóbal Lozano
2013 Capítulo de libro

Corpus and experimental data: Subjects in second language research

Cristóbal Lozano
2013 Capítulo de libro

English language: Second Language Acquisition

Cristóbal Lozano
2013 Articulo

Agustina Demarta Dabove “A study of morpheme order acquisition in an EFL corpus of L1 Spanish – L2 English: Some pedagogical implications”. Nota: 9,0.

Cristóbal Lozano (Director)
2012 Tesina

Elpiniki Atzolidaki “The acquisition of morphology in a corpus of secondary school EFL learners: A focus on possessive ‘-s'”. Nota: 10 (Matrícula Honor)

Cristóbal Lozano (Director)
2012 Tesina

Juan Ardébol Barea “A morpheme study in a corpus of secondary school EFL: The ‘-(e)s’ morpheme for 3rd person, plural and possessive”. Nota: 9,0.

Cristóbal Lozano (Director)
2012 Tesina

Oponente de tesis de la doctoranda Aymé Pino “El uso de combinaciones de palabras con ¿que¿ en un corpus de aprendices suecos de español como lengua extranjera”

Cristóbal Lozano (Miembro del tribunal)
2012 Tesis Doctoral

Intelligence over time and its application to education

Cristóbal Lozano (Miembro del tribunal)
2011 Tesina

The potential of web comics in the teaching of English as a foreign language in a non-institutional context

Cristóbal Lozano (Miembro del tribunal)
2011 Tesina

Aleksandra Simonovikj “Second language acquisition of unaccusative syntax: Macedonian and Spanish learners of L2 English”. Nota: 9,5.

Cristóbal Lozano (Director)
2011 Tesina

Macarena Sánchez Gracia “The role of motivation in the acquisition of English as a second language”. Nota: 9,0.

Cristóbal Lozano (Director)
2011 Tesina

Cristina Collado Moreno “The age factor in aural perception in an instructed setting”. Nota: 10.

Cristóbal Lozano (Director)
2011 Tesina

Pilar Expósito Morillas “An overview of the age factor and its pedagogical implications for second language acquisition”. Nota: 9,5.

Cristóbal Lozano (Director)
2011 Tesina

La adquisición de los complementos oracionales de infinitivo en español como L1 y L2

Cristóbal Lozano (Miembro del tribunal)
2010 Tesis Doctoral

Interface conditions on postverbal subjects: A corpus study of L2 English

Cristóbal Lozano
2010 Articulo

Vocal del tribunal de la doctoranda Rocío Simone Pérez Tattam “La adquisición de los complementos oracionales de infinitivo en español como L1 y L2”

Cristóbal Lozano (Miembro del tribunal)
2010 Tesis Doctoral

EUROSLA Yearbook

Cristóbal Lozano
2010 Libro

Selective deficits at the syntax-discourse interface: evidence from the CEDEL2 corpus

Cristóbal Lozano
2009 Capítulo de libro

Pronominal deficits at the interface: New data from the CEDEL2 corpus

Cristóbal Lozano
2009 Capítulo de libro

CEDEL2: Corpus escrito del español L2

Cristóbal Lozano
2009 Capítulo de libro

L2 syntax meets information structure: Word order at the interfaces

Cristóbal Lozano
2009 Capítulo de libro

Verb-subject order in L2 English: New evidence from the ICLE corpus

Cristóbal Lozano
2008 Capítulo de libro

¿Déficits de representación o de procesamiento en una segunda lengua? Evidencia de un estudio de resolución de anáfora con griegos adultos aprendices de español

Cristóbal Lozano
2008 Capítulo de libro

Postverbal subjects at the interfaces in Spanish and Italian learners of L2 English: A corpus analysis

Cristóbal Lozano
2008 Capítulo de libro

Variability and optionality in second language grammars: A quantitative approach

Cristóbal Lozano
2008 Capítulo de libro

The semantic effects of verb raising and its consequences in second language grammars

Cristóbal Lozano
2008 Capítulo de libro

The acquisition of syntax and discourse

Cristóbal Lozano
2008 Libro

Relación entre factores afectivos y competencia en L2: un estudio empírico

Cristóbal Lozano (Miembro del tribunal)
2007 Trabajo conducente a obtención de DEA

El factor socioeconómico y el alumnado de Filología Inglesa

Cristóbal Lozano (Miembro del tribunal)
2007 Trabajo conducente a obtención de DEA

Learner Corpora and the acquisition of word order: A study of the production of verb-subject structures in L2 English

Cristóbal Lozano
2007 Capítulo de libro

An exploration into word order in Learner Corpora: The ‘WOSLAC’ Project

Cristóbal Lozano
2007 Capítulo de libro

Focus and split intransitivy: The acquisition of word order alternations of non-native Spanish

Cristóbal Lozano
2006 Articulo

La adquisición del español como L2: La interfaz sintaxis-discurso

Cristóbal Lozano
2006 Capítulo de libro

Second Language Acquisition of phonology, morphology and syntax

Cristóbal Lozano
2006 Capítulo de libro

The development of the syntax-discourse interface: Greek learners of Spanish

Cristóbal Lozano
2006 Capítulo de libro

El conocimiento totalmente nativo VS. casi nativo del orden de palabras en español: ¿Aparente contradicción?

Cristóbal Lozano
2004 Capítulo de libro

Universal Grammar and Focus Constraints: The Acquisition of pronouns and word order in non-native Spanish

Cristóbal Lozano (Doctorando)
2003 Tesis Doctoral

M. McDonagh “Critical period effects in L2 English parameters”

Cristóbal Lozano (Director)
2003 Tesina

Athanasiadou “Maturational effects on second language acquisition: Does age matter?”

Cristóbal Lozano (Director)
2003 Tesina

F. Renesi: “The L2 acquisition of the syntactic effects of focus”

Cristóbal Lozano (Director)
2003 Tesina

The interpretation of overt and null pronouns in non-native Spanish

Cristóbal Lozano
2002 Articulo

Knowledge of expletive and pronominal subjects by learners of Spanish

Cristóbal Lozano
2002 Articulo

LOS ÍNDICES DE MADUREZ SINTÁCTICA DE HUNT A LA LUZ DE LAS DISTINTAS CORRIENTES GENERATIVISTAS

Cristóbal Lozano
2002 Articulo

Interpretation of English tense morphonology by advanced L2 speakers

Cristóbal Lozano
2002 Capítulo de libro

Pronominal mental representations in advanced L2 and L3 learners of Spanish

Cristóbal Lozano
2002 Capítulo de libro

Which factors determine the choice of referential expressions in L2 English discourse? A multifactorial study from the COREFL corpus

Cristóbal Lozano
- Articulo

Anaphora resolution in Second Language Acquisition

Cristóbal Lozano
- Capítulo de libro

Corpus textuales de aprendices para investigar sobre la adquisición del español LE/L2

Cristóbal Lozano
- Capítulo de libro

Designing and compiling a learner corpus of written and spoken narratives: COREFL

Ana Díaz Negrillo, Cristóbal Lozano
- Capítulo de libro

How to do research in SLA by combining corpus and experimental methods: An introduction for language researchers and teachers

Cristóbal Lozano
- Capítulo de libro

Generative approaches

Cristóbal Lozano
- Capítulo de libro