JOSE ALBERTO CASTAÑEDA GARCIA

JOSE ALBERTO CASTAÑEDA GARCIA

Departamento Comercialización e Investigación de Mercados
Datos abiertos UGR

Evolución de la producción científica

Producción periodo seleccionado
73
  • Capítulo de libro 17
  • Publicación en revista 52
  • Producción académica 4

Listado de producción

Listando 73 resultados
Titulo Año Tipo

Forecasting a post-COVID-19 economic crisis using fuzzy cognitive maps: a Spanish tourism-sector perspective

MIGUEL ANGEL RODRIGUEZ MOLINA, JOSE ALBERTO CASTAÑEDA GARCIA, Julio Vena Oya
2022 Articulo

Evaluación experimental del impacto de metodologías alternativas de educación financiera sobre riesgo en las decisiones financieras de los estudiantes universitarios

JOSE SANCHEZ CAMPILLO, MANUEL SALAS VELASCO, DOLORES MORENO HERRERO, MIGUEL ANGEL RODRIGUEZ MOLINA, JOSE ALBERTO CASTAÑEDA GARCIA, Mª JOSÉ GONZÁLEZ LÓPEZ, MARÍA DEL CARMEN PÉREZ LÓPEZ
2021 Capítulo de libro

Gestión de la sobrexplotación turística a través del análisis de la dispersión del gasto: El caso de Granada

MIGUEL ANGEL RODRIGUEZ MOLINA, JOSE ALBERTO CASTAÑEDA GARCIA, Julio Vena Oya
2021 Articulo

Identifying tourist profiles to reduce overtourism: the case of a cultural destination

MIGUEL ANGEL RODRIGUEZ MOLINA, JOSE ALBERTO CASTAÑEDA GARCIA
2021 Articulo

How do monetary and time spend explain cultural tourist satisfaction?

DOLORES MARIA FRIAS JAMILENA, MIGUEL ANGEL RODRIGUEZ MOLINA, JOSE ALBERTO CASTAÑEDA GARCIA, Julio Vena Oya
2021 Articulo

Consumers’ preferences and willingness to pay for personalised nutrition

JOSE ALBERTO CASTAÑEDA GARCIA, DAVID EPSTEIN, Daniel Pérez Troncoso
2021 Articulo

Determinantes del gasto efectivo en el turismo cultural

MIGUEL ANGEL RODRIGUEZ MOLINA (Codirector), JOSE ALBERTO CASTAÑEDA GARCIA (Codirector)
2020 Tesis Doctoral

ESTUDIO DEL EFECTO DE LAS OPINIONES DE LOS INFLUENCIADORES EN EL COMPORTAMIENTO DE CONSUMO DE LOS SEGUIDORES

MIGUEL ANGEL RODRIGUEZ MOLINA (Codirector), JOSE ALBERTO CASTAÑEDA GARCIA (Codirector)
2020 Tesis Doctoral

COMPORTAMIENTO DEL TURISTA CULTURAL: UN ANÁLISIS DESDE LA PERSPECTIVA DEL MARKETING EXPERIENCIAL

MIGUEL ANGEL RODRIGUEZ MOLINA (Codirector), JOSE ALBERTO CASTAÑEDA GARCIA (Codirector)
2020 Tesis Doctoral

The effect of message consistency and destination-positioning brand-strategy type on consumer-based destination brand equity

DOLORES MARIA FRIAS JAMILENA, Salvador Del Barrio García, MIGUEL ANGEL RODRIGUEZ MOLINA, JOSE ALBERTO CASTAÑEDA GARCIA
2020 Articulo

The effect of self-congruity and motivation on consumer-based destination brand equity

DOLORES MARIA FRIAS JAMILENA, Salvador Del Barrio García, JOSE ALBERTO CASTAÑEDA GARCIA, LORENZA LOPEZ MORENO
2020 Articulo

Online Marketing Effectiveness-the influence of information load and digital literacy, a cross-country comparison

DOLORES MARIA FRIAS JAMILENA, MIGUEL ANGEL RODRIGUEZ MOLINA, JOSE ALBERTO CASTAÑEDA GARCIA
2020 Articulo

The role of numeracy and information load in the tourist decision¿making process

DOLORES MARIA FRIAS JAMILENA, MIGUEL ANGEL RODRIGUEZ MOLINA, JOSE ALBERTO CASTAÑEDA GARCIA
2020 Articulo

Analysis of the dispersion of tourist spending in overexploited destinations using new technologies: the case of Granada

MIGUEL ANGEL RODRIGUEZ MOLINA, JOSE ALBERTO CASTAÑEDA GARCIA, Julio Vena Oya
2020 Articulo

Self-congruity and motivations as antecedents of destination perceived value: The moderating effect of previous experience. International Journal of Tourism Research

DOLORES MARIA FRIAS JAMILENA, Salvador Del Barrio García, JOSE ALBERTO CASTAÑEDA GARCIA
2019 Articulo

Efecto de los tipos de influencia interpersonal en la adopción de opiniones en Internet

MIGUEL ANGEL RODRIGUEZ MOLINA, JOSE ALBERTO CASTAÑEDA GARCIA
2019 Capítulo de libro

Destination Brand Equity-Formation: Positioning by Tourism Type and Message Consistency

DOLORES MARIA FRIAS JAMILENA, Salvador Del Barrio García, MIGUEL ANGEL RODRIGUEZ MOLINA, JOSE ALBERTO CASTAÑEDA GARCIA
2019 Articulo

ANÁLISIS DE LA SECUENCIA DE VISITA A GRANADA DE LOS TURISTAS: DIFERENCIAS POR ORIGEN Y GRADO DE EXPERIENCIA CON EL DESTINO

MIGUEL ANGEL RODRIGUEZ MOLINA, JOSE ALBERTO CASTAÑEDA GARCIA, Julio Vena Oya
2019 Articulo

Explaining tourist behavioral loyalty toward mobile apps

MIGUEL ANGEL RODRIGUEZ MOLINA, JOSE ALBERTO CASTAÑEDA GARCIA
2019 Articulo

EMPLEO DEL GPS COMO BASE PARA ANALIZAR LA SECUENCIA DE VISITA DE LOS TURISTAS

MIGUEL ANGEL RODRIGUEZ MOLINA, JOSE ALBERTO CASTAÑEDA GARCIA
2018 Articulo

Analysis of domestic cultural tourism spend by segment in the city of Granada: An observational data approach

MIGUEL ANGEL RODRIGUEZ MOLINA, JOSE ALBERTO CASTAÑEDA GARCIA, Julio Vena Oya
2018 Articulo en prensa

The effect of online and offline experiential marketing on brand equity in the hotel sector

JOSE ALBERTO CASTAÑEDA GARCIA
2018 Articulo

Overall perceived value of a tourism service: Analysing the spillover effect between electronic channel and consumption of the hotel service

DOLORES MARIA FRIAS JAMILENA, JOSE ALBERTO CASTAÑEDA GARCIA
2017 Articulo

Behaviour & Information Technology

JOSE ALBERTO CASTAÑEDA GARCIA
2017 Articulo

A Dynamic Fuzzy Temporal Clustering for Imprecise Location Streams

DOLORES MARIA FRIAS JAMILENA, MIGUEL ANGEL RODRIGUEZ MOLINA, JOSE ALBERTO CASTAÑEDA GARCIA, JAVIER MEDINA QUERO
2017 Articulo

OVERALL PERCEIVED VALUE OF A TOURISM SERVICE DELIVERED VIA DIFFERENT MEDIA: A CROSS-CULTURAL PERSPECTIVE

DOLORES MARIA FRIAS JAMILENA, JOSE ALBERTO CASTAÑEDA GARCIA
2016 Articulo

THE CONTRIBUTION OF WEBSITE DESIGN TO THE GENERATION OF TOURIST DESTINATION IMAGE: THE MODERATING EFFECT OF INVOLVEMENT

DOLORES MARIA FRIAS JAMILENA, MIGUEL ANGEL RODRIGUEZ MOLINA, JOSE ALBERTO CASTAÑEDA GARCIA
2015 Articulo

PHYSICIANS’ADOPTION OF MOBILE HEALTH MONITORING SYSTEMS IN SPAIN: COMPETING MODELS AND IMPACT OF PRIOR EXPERIENCE.

JOSE ALBERTO CASTAÑEDA GARCIA
2015 Articulo

MARKET ORIENTATION AND BUSINESS RESULTS AMONG SMALL-SCALE SERVICE FIRMS

DOLORES MARIA FRIAS JAMILENA, JOSE ALBERTO CASTAÑEDA GARCIA, ANA ISABEL POLO PEÑA
2015 Articulo

LA IMPORTANCIA DEL MÓVIL EN LA RELACIÓN CON EL CLIENTE. UNA PRIMERA APROXIMACIÓN DESDE EL SECTOR DEL TURISMO

JOSE ALBERTO CASTAÑEDA GARCIA
2014 Capítulo de libro

The moderating role of past experience in the formation of a tourist destination’s image and in tourists¿ behavioural intentions

DOLORES MARIA FRIAS JAMILENA, MIGUEL ANGEL RODRIGUEZ MOLINA, JOSE ALBERTO CASTAÑEDA GARCIA
2013 Articulo

THE MODERATING EFFECT OF CULTURE ON OVERALL PERCEIVED VALUE IN THE ONLINE PURCHASING PROCESS

DOLORES MARIA FRIAS JAMILENA, JOSE ALBERTO CASTAÑEDA GARCIA
2013 Articulo

La Clase Social y su Influencia en el Consumo. ¿Los ricos también lloran?

DOLORES MARIA FRIAS JAMILENA, MIGUEL ANGEL RODRIGUEZ MOLINA, JOSE ALBERTO CASTAÑEDA GARCIA, ANA ISABEL POLO PEÑA
2013 Capítulo de libro

Análisis de las reacciones del turista ante distintos sellos de calidad para alojamientos rurales

MIGUEL ANGEL RODRIGUEZ MOLINA, JOSE ALBERTO CASTAÑEDA GARCIA
2013 Articulo

Physicians’ appraisal of mobile health monitoring

JOSE ALBERTO CASTAÑEDA GARCIA
2013 Articulo

ANALISIS DE CORRESPONDENCIAS SIMPLE Y MULTIPLE

MIGUEL ANGEL RODRIGUEZ MOLINA, JOSE ALBERTO CASTAÑEDA GARCIA
2012 Capítulo de libro

E-SERVICE QUALITY AS ANTECEDENT TO E- SATISFACTION: THE MODERATING EFFECT OF CULTURE

DOLORES MARIA FRIAS JAMILENA, JOSE ALBERTO CASTAÑEDA GARCIA
2012 Articulo

THE MODERATING EFFECT OF UNCERTAINTY-AVOIDANCE ON OVERALL PERCEIVED VALUE OF A SERVICE PURCHASED ONLINE

DOLORES MARIA FRIAS JAMILENA, JOSE ALBERTO CASTAÑEDA GARCIA
2012 Articulo

Internet y el proceso de Gestión de Ventas

MIGUEL ANGEL RODRIGUEZ MOLINA, JOSE ALBERTO CASTAÑEDA GARCIA
2012 Capítulo de libro

Factors Affecting Mobile Diabetes Monitoring Adoption Among Physicians: Questionnaire Study and Path Model

JOSE ALBERTO CASTAÑEDA GARCIA
2012 Articulo

Culture as a Moderator of the Relationship between Service Quality and the Tourist’s Satisfaction with Different Distribution Channels

DOLORES MARIA FRIAS JAMILENA, JOSE ALBERTO CASTAÑEDA GARCIA
2012 Articulo

The formation of a tourist destination image via information sources: the moderating effect of culture

DOLORES MARIA FRIAS JAMILENA, MIGUEL ANGEL RODRIGUEZ MOLINA, JOSE ALBERTO CASTAÑEDA GARCIA
2011 Articulo

Relationship Between Customer Satisfaction and Loyalty on the Internet

JOSE ALBERTO CASTAÑEDA GARCIA
2011 Articulo

Antecedents of internet acceptance and use as an information source by tourists

DOLORES MARIA FRIAS JAMILENA, MIGUEL ANGEL RODRIGUEZ MOLINA, JOSE ALBERTO CASTAÑEDA GARCIA
2009 Articulo

Attitudes’ hierarchy of effects in online user behaviour

TEODORO LUQUE MARTINEZ, MIGUEL ANGEL RODRIGUEZ MOLINA, JOSE ALBERTO CASTAÑEDA GARCIA
2009 Articulo

BONO TURÍSTICO DE GRANADA

DOLORES MARIA FRIAS JAMILENA, JOSE ALBERTO CASTAÑEDA GARCIA
2009 Capítulo de libro

GRUPO LO MONACO. ESPECIALISTAS EN DESCANSO

JUAN SANCHEZ FERNANDEZ, JOSE ALBERTO CASTAÑEDA GARCIA
2009 Capítulo de libro

ESTUDIO DE LA LEALTAD DEL CLIENTE A SITIOS WEB DE CONTENIDO GRATUITO

TEODORO LUQUE MARTINEZ, JOSE ALBERTO CASTAÑEDA GARCIA
2008 Articulo

DIEZ AÑOS DE INVESTIGACIÓN EN MARKETING A TRAVÉS DE LA REVISTA ESPAÑOLA DE INVESTIGACIÓN DE MARKETING ESIC

TEODORO LUQUE MARTINEZ, JOSE ALBERTO CASTAÑEDA GARCIA
2008 Articulo

INTERNET VS. TRAVEL AGENCIES ON PRE-VISIT DESTINATION IMAGE FORMATION: AN INFORMATION PROCESSING VIEW

DOLORES MARIA FRIAS JAMILENA, MIGUEL ANGEL RODRIGUEZ MOLINA, JOSE ALBERTO CASTAÑEDA GARCIA
2008 Articulo

INTERNET COMO FUENTE DE INFORMACIÓN A LA AGENCIA DE VIAJES EN LA SELECCIÓN DEL DESTINO TURÍSTICO: UN ANBLISIS DEL PERFIL DE USUARIO

DOLORES MARIA FRIAS JAMILENA, MIGUEL ANGEL RODRIGUEZ MOLINA, JOSE ALBERTO CASTAÑEDA GARCIA
2007 Articulo

INTERNET Y VALOR DE NEGOCIO

TEODORO LUQUE MARTINEZ, JOSE ALBERTO CASTAÑEDA GARCIA
2007 Capítulo de libro

EXTRINSIC AND INTRINSIC MOTIVATION IN THE USE OF THE INTERNET AS A TOURIST INFORMATION SOURCE

DOLORES MARIA FRIAS JAMILENA, MIGUEL ANGEL RODRIGUEZ MOLINA, JOSE ALBERTO CASTAÑEDA GARCIA, FRANCISCO MUÑOZ LEIVA
2007 Articulo

THE EFFECT OF INTERNET GENERAL PRIVACY CONCERN ON CUSTOMER BEHAVIOUR

FRANCISCO JAVIER MONTORO RIOS, JOSE ALBERTO CASTAÑEDA GARCIA
2007 Articulo

THE DIMENSIONALITY OF CUSTOMER PRIVACY CONCERN ON THE INTERNET

TEODORO LUQUE MARTINEZ, FRANCISCO JAVIER MONTORO RIOS, JOSE ALBERTO CASTAÑEDA GARCIA
2007 Articulo

THE INFLUENCE OF THE INTERNET ON DESTINATION SATISFACTION

DOLORES MARIA FRIAS JAMILENA, MIGUEL ANGEL RODRIGUEZ MOLINA, JOSE ALBERTO CASTAÑEDA GARCIA
2007 Articulo

WEB ACCEPTANCE MODEL (WAM): MODERATING EFFECTS OF USER EXPERIENCE

TEODORO LUQUE MARTINEZ, JOSE ALBERTO CASTAÑEDA GARCIA, FRANCISCO MUÑOZ LEIVA
2007 Articulo

DETERMINANTS OF THE USE OF THE INTERNET AS A TOURIST INFORMATION SOURCE

TEODORO LUQUE MARTINEZ, DOLORES MARIA FRIAS JAMILENA, MIGUEL ANGEL RODRIGUEZ MOLINA, JOSE ALBERTO CASTAÑEDA GARCIA, FRANCISCO MUÑOZ LEIVA
2007 Articulo

PRODUCTOS DE AGRICULTURA ECOLÓGICA YS SISTEMAS DE CERTIFICACIÓN: PERFILES DEL CONSUMIDOR

FRANCISCO JAVIER MONTORO RIOS, JOSE ALBERTO CASTAÑEDA GARCIA, FRANCISCO MUÑOZ LEIVA
2006 Articulo

LA LEALTAD DEL CONSUMIDOR EN EL MERCADO ELECTRÓNICO: EL CASO DE CARREFOURONLINE

MIGUEL ANGEL RODRIGUEZ MOLINA, FRANCISCO JAVIER MONTORO RIOS, JOSE ALBERTO CASTAÑEDA GARCIA, FRANCISCA FUENTES MORENO
2006 Capítulo de libro

LOS ESTILOS DE VIDA Y EL CONSUMO DE BEBIDAS NO ALCOHÓLICAS ENTRE ADOLESCENTES. EL CASO DE LOS BATIDOS PULEVA

MIGUEL ANGEL RODRIGUEZ MOLINA, FRANCISCO JAVIER MONTORO RIOS, JOSE ALBERTO CASTAÑEDA GARCIA, FRANCISCA FUENTES MORENO
2006 Capítulo de libro

GRUPO LO MONACO. ELIMINACIÓN DE PRODUCTOS

JUAN SANCHEZ FERNANDEZ, JOSE ALBERTO CASTAÑEDA GARCIA
2006 Capítulo de libro

LA PREOCUPACIÓN POR LA PRIVACIDAD/SEGURIDAD COMO BARRERA AL DESARROLLO DEL COMERCIO ELECTRÓNICO: EVALUACIÓN, EVOLUCIÓN Y PROPUESTAS DE FUTURO

FRANCISCO JAVIER MONTORO RIOS, JOSE ALBERTO CASTAÑEDA GARCIA
2005 Articulo

DETERMINANTES DE LA DISPOSICIÓN A PAGAR UN SOBREPRECIO POR PRODUCTOS DE AGRICULTURA ECOLÓGICA

FRANCISCO JAVIER MONTORO RIOS, JOSE ALBERTO CASTAÑEDA GARCIA
2005 Articulo

EFECTO DE LA CERTIFICACIÓN DE AGRICULTURA ECOLÓGICA SOBRE EL COMPORTAMIENTO DEL COMPRADOR

FRANCISCO JAVIER MONTORO RIOS, JOSE ALBERTO CASTAÑEDA GARCIA, FRANCISCO MUÑOZ LEIVA
2005 Articulo

LA FIDELIDAD EN INTERNET

JOSE ALBERTO CASTAÑEDA GARCIA
2005 Capítulo de libro

LA INVESTIGACIÓN ACADÉMICA EN INTERNET

TEODORO LUQUE MARTINEZ, JOSE ALBERTO CASTAÑEDA GARCIA
2005 Capítulo de libro

EL COMPORTAMIENTO DEL USUARIO DE INTERNET: ANÁLISIS DE LOS ANTECEDENTES Y CONSECUENCIAS DE LA FIDELIDAD

TEODORO LUQUE MARTINEZ (Director), JOSE ALBERTO CASTAÑEDA GARCIA (Doctorando)
2004 Tesis Doctoral

APLICACIÓN PRÁCTICA DE UN SISTEMA DE ENTREVISTA PERSONAL ASISTIDA POR ORDENADOR(CAPI)EN LA ENSEÑANZA DE INVESTIGACIÓN DE MARKETING

TEODORO LUQUE MARTINEZ, JOSE ANGEL IBAÑEZ ZAPATA, FRANCISCO JAVIER MONTORO RIOS, JOSE ALBERTO CASTAÑEDA GARCIA
2004 Capítulo de libro

DISEÑOS DE INVESTIGACIÓN COMERCIAL EN INTERNET: OPORTUNIDADES Y LIMITACIONES

TEODORO LUQUE MARTINEZ, JOSE ALBERTO CASTAÑEDA GARCIA
2004 Articulo

MEDIDAS DE EVALUACIÓN DEL RESULTADO EN MINERÍA DE DATOS: UNA PROPUESTA INTEGRADORA

TEODORO LUQUE MARTINEZ, MIGUEL ANGEL RODRIGUEZ MOLINA, JOSE ALBERTO CASTAÑEDA GARCIA
2004 Articulo

FIDELIDAD Y CRM: ESPECIAL REFERENCIA A LOS E-BUSINESS

JOSE ALBERTO CASTAÑEDA GARCIA
2004 Capítulo de libro

LA MINERÍA DE DATOS COMO HERRAMIENTA DE MARKETING: DELIMITACIÓN Y MEDIDAS DE EVALUACIÓN DEL RESULTADO

MIGUEL ANGEL RODRIGUEZ MOLINA, JOSE ALBERTO CASTAÑEDA GARCIA
2003 Capítulo de libro