Evolución de la producción científica

Producción periodo seleccionado
79
  • Libro 7
  • Capítulo de libro 13
  • Publicación en revista 55
  • Producción académica 4

Listado de producción

Listando 79 resultados
Titulo Año Tipo

Forecasting a post-COVID-19 economic crisis using fuzzy cognitive maps: a Spanish tourism-sector perspective

MIGUEL ANGEL RODRIGUEZ MOLINA, JOSE ALBERTO CASTAÑEDA GARCIA, Julio Vena Oya
2022 Articulo

Evaluación experimental del impacto de metodologías alternativas de educación financiera sobre riesgo en las decisiones financieras de los estudiantes universitarios

JOSE SANCHEZ CAMPILLO, MANUEL SALAS VELASCO, DOLORES MORENO HERRERO, MIGUEL ANGEL RODRIGUEZ MOLINA, JOSE ALBERTO CASTAÑEDA GARCIA, Mª JOSÉ GONZÁLEZ LÓPEZ, MARÍA DEL CARMEN PÉREZ LÓPEZ
2021 Capítulo de libro

Gestión de la sobrexplotación turística a través del análisis de la dispersión del gasto: El caso de Granada

MIGUEL ANGEL RODRIGUEZ MOLINA, JOSE ALBERTO CASTAÑEDA GARCIA, Julio Vena Oya
2021 Articulo

How do monetary and time spend explain cultural tourist satisfaction?

DOLORES MARIA FRIAS JAMILENA, MIGUEL ANGEL RODRIGUEZ MOLINA, JOSE ALBERTO CASTAÑEDA GARCIA, Julio Vena Oya
2021 Articulo

Identifying tourist profiles to reduce overtourism: the case of a cultural destination

MIGUEL ANGEL RODRIGUEZ MOLINA, JOSE ALBERTO CASTAÑEDA GARCIA
2021 Articulo

ESTUDIO DEL EFECTO DE LAS OPINIONES DE LOS INFLUENCIADORES EN EL COMPORTAMIENTO DE CONSUMO DE LOS SEGUIDORES

MIGUEL ANGEL RODRIGUEZ MOLINA (Codirector), JOSE ALBERTO CASTAÑEDA GARCIA (Codirector)
2020 Tesis Doctoral

Determinantes del gasto efectivo en el turismo cultural

MIGUEL ANGEL RODRIGUEZ MOLINA (Codirector), JOSE ALBERTO CASTAÑEDA GARCIA (Codirector)
2020 Tesis Doctoral

COMPORTAMIENTO DEL TURISTA CULTURAL: UN ANÁLISIS DESDE LA PERSPECTIVA DEL MARKETING EXPERIENCIAL

MIGUEL ANGEL RODRIGUEZ MOLINA (Codirector), JOSE ALBERTO CASTAÑEDA GARCIA (Codirector)
2020 Tesis Doctoral

The effect of message consistency and destination-positioning brand-strategy type on consumer-based destination brand equity

DOLORES MARIA FRIAS JAMILENA, Salvador Del Barrio García, MIGUEL ANGEL RODRIGUEZ MOLINA, JOSE ALBERTO CASTAÑEDA GARCIA
2020 Articulo

The role of numeracy and information load in the tourist decision¿making process

DOLORES MARIA FRIAS JAMILENA, MIGUEL ANGEL RODRIGUEZ MOLINA, JOSE ALBERTO CASTAÑEDA GARCIA
2020 Articulo

Online Marketing Effectiveness-the influence of information load and digital literacy, a cross-country comparison

DOLORES MARIA FRIAS JAMILENA, MIGUEL ANGEL RODRIGUEZ MOLINA, JOSE ALBERTO CASTAÑEDA GARCIA
2020 Articulo

International management of customer orientation

MIGUEL ANGEL RODRIGUEZ MOLINA
2020 Articulo

Analysis of the dispersion of tourist spending in overexploited destinations using new technologies: the case of Granada

MIGUEL ANGEL RODRIGUEZ MOLINA, JOSE ALBERTO CASTAÑEDA GARCIA, Julio Vena Oya
2020 Articulo

Efecto de los tipos de influencia interpersonal en la adopción de opiniones en Internet

MIGUEL ANGEL RODRIGUEZ MOLINA, JOSE ALBERTO CASTAÑEDA GARCIA
2019 Capítulo de libro

Destination Brand Equity-Formation: Positioning by Tourism Type and Message Consistency

DOLORES MARIA FRIAS JAMILENA, Salvador Del Barrio García, MIGUEL ANGEL RODRIGUEZ MOLINA, JOSE ALBERTO CASTAÑEDA GARCIA
2019 Articulo

ANÁLISIS DE LA SECUENCIA DE VISITA A GRANADA DE LOS TURISTAS: DIFERENCIAS POR ORIGEN Y GRADO DE EXPERIENCIA CON EL DESTINO

MIGUEL ANGEL RODRIGUEZ MOLINA, JOSE ALBERTO CASTAÑEDA GARCIA, Julio Vena Oya
2019 Articulo

Explaining tourist behavioral loyalty toward mobile apps

MIGUEL ANGEL RODRIGUEZ MOLINA, JOSE ALBERTO CASTAÑEDA GARCIA
2019 Articulo

EMPLEO DEL GPS COMO BASE PARA ANALIZAR LA SECUENCIA DE VISITA DE LOS TURISTAS

MIGUEL ANGEL RODRIGUEZ MOLINA, JOSE ALBERTO CASTAÑEDA GARCIA
2018 Articulo

Analysis of domestic cultural tourism spend by segment in the city of Granada: An observational data approach

MIGUEL ANGEL RODRIGUEZ MOLINA, JOSE ALBERTO CASTAÑEDA GARCIA, Julio Vena Oya
2018 Articulo en prensa

Servitization strategies from customers¿ perspective: the moderating role of co-creation

DOLORES MARIA FRIAS JAMILENA, MIGUEL ANGEL RODRIGUEZ MOLINA
2018 Articulo en prensa

The effects of perceived value on loyalty: the moderating effect of market orientation adoption

DOLORES MARIA FRIAS JAMILENA, MIGUEL ANGEL RODRIGUEZ MOLINA, ANA ISABEL POLO PEÑA
2017 Articulo

A Dynamic Fuzzy Temporal Clustering for Imprecise Location Streams

DOLORES MARIA FRIAS JAMILENA, MIGUEL ANGEL RODRIGUEZ MOLINA, JOSE ALBERTO CASTAÑEDA GARCIA, JAVIER MEDINA QUERO
2017 Articulo

The Effect of Value-Creation on Consumer-Based Destination Brand Equity

DOLORES MARIA FRIAS JAMILENA, MIGUEL ANGEL RODRIGUEZ MOLINA, ANA ISABEL POLO PEÑA
2017 Articulo

Online Marketing Strategy and Market Segmentation in the Spanish Rural Accommodation Sector

DOLORES MARIA FRIAS JAMILENA, MIGUEL ANGEL RODRIGUEZ MOLINA, ANA ISABEL POLO PEÑA
2016 Articulo

The Effect of Customer Orientation on Smaller Sized Service Firms and on the Market: A Multilevel Application Embracing Firms and Customers

DOLORES MARIA FRIAS JAMILENA, MIGUEL ANGEL RODRIGUEZ MOLINA, ANA ISABEL POLO PEÑA
2016 Articulo

Cuaderno de Aprendizaje Autónomo Comportamiento del Consumidor

MIGUEL ANGEL RODRIGUEZ MOLINA, FRANCISCA FUENTES MORENO
2016 Libro

Market Orientation Adoption among Rural Tourism Enterprises: The Effect of the Location and Characteristics of the Firm

JORGE M. CHICA OLMO, DOLORES MARIA FRIAS JAMILENA, MIGUEL ANGEL RODRIGUEZ MOLINA, ANA ISABEL POLO PEÑA
2015 Articulo

THE CONTRIBUTION OF WEBSITE DESIGN TO THE GENERATION OF TOURIST DESTINATION IMAGE: THE MODERATING EFFECT OF INVOLVEMENT

DOLORES MARIA FRIAS JAMILENA, MIGUEL ANGEL RODRIGUEZ MOLINA, JOSE ALBERTO CASTAÑEDA GARCIA
2015 Articulo

Rural lodging establishments: effects of location and internal resources and characteristics on room rates

JORGE M. CHICA OLMO, DOLORES MARIA FRIAS JAMILENA, MIGUEL ANGEL RODRIGUEZ MOLINA, ANA ISABEL POLO PEÑA
2015 Articulo

Value co-creation via information and communications technology

DOLORES MARIA FRIAS JAMILENA, MIGUEL ANGEL RODRIGUEZ MOLINA, ANA ISABEL POLO PEÑA
2014 Articulo

Relación entre inversión publicitaria y demanda turística a través de la teoría de la cointegración

DOLORES MARIA FRIAS JAMILENA, MIGUEL ANGEL RODRIGUEZ MOLINA, ANA ISABEL POLO PEÑA, María Eugenia Rodríguez López
2014 Articulo

Internal market orientation: An empirical research in hotel sector

MIGUEL ANGEL RODRIGUEZ MOLINA
2014 Articulo

The moderating role of past experience in the formation of a tourist destination’s image and in tourists¿ behavioural intentions

DOLORES MARIA FRIAS JAMILENA, MIGUEL ANGEL RODRIGUEZ MOLINA, JOSE ALBERTO CASTAÑEDA GARCIA
2013 Articulo

The effect of a destination branding strategy for rural tourism on the perceived value of the conservation of the indigenous resources of the rural tourism destination: the case of Spain

DOLORES MARIA FRIAS JAMILENA, MIGUEL ANGEL RODRIGUEZ MOLINA, ANA ISABEL POLO PEÑA
2013 Articulo

La Clase Social y su Influencia en el Consumo. ¿Los ricos también lloran?

DOLORES MARIA FRIAS JAMILENA, MIGUEL ANGEL RODRIGUEZ MOLINA, JOSE ALBERTO CASTAÑEDA GARCIA, ANA ISABEL POLO PEÑA
2013 Capítulo de libro

Impact of Customer Orientation and ICT Use on the Perceived Performance of Rural Tourism Enterprises

DOLORES MARIA FRIAS JAMILENA, MIGUEL ANGEL RODRIGUEZ MOLINA, ANA ISABEL POLO PEÑA
2013 Articulo

Análisis de las reacciones del turista ante distintos sellos de calidad para alojamientos rurales

MIGUEL ANGEL RODRIGUEZ MOLINA, JOSE ALBERTO CASTAÑEDA GARCIA
2013 Articulo

Antecedents of loyalty toward rural hospitality enterprises: The moderating effect of the customer’s previous experience

DOLORES MARIA FRIAS JAMILENA, MIGUEL ANGEL RODRIGUEZ MOLINA
2013 Articulo

Antecedents of loyalty towards rural hospitality enterprises: the moderating effect of the customer¿s previous experience

DOLORES MARIA FRIAS JAMILENA, MIGUEL ANGEL RODRIGUEZ MOLINA, ANA ISABEL POLO PEÑA
2013 Articulo

Cola Cao se bate en China

MIGUEL ANGEL RODRIGUEZ MOLINA, FRANCISCA FUENTES MORENO
2013 Capítulo de libro

ANALISIS DE CORRESPONDENCIAS SIMPLE Y MULTIPLE

MIGUEL ANGEL RODRIGUEZ MOLINA, JOSE ALBERTO CASTAÑEDA GARCIA
2012 Capítulo de libro

Marketing practices in the Spanish rural tourism sector and their contribution to business outcomes

DOLORES MARIA FRIAS JAMILENA, MIGUEL ANGEL RODRIGUEZ MOLINA, ANA ISABEL POLO PEÑA
2012 Articulo

Validation of a market orientation adoption scale in rural tourism enterprises. Relationship between the characteristics of the enterprise and extent of market orientation adoption

DOLORES MARIA FRIAS JAMILENA, MIGUEL ANGEL RODRIGUEZ MOLINA, ANA ISABEL POLO PEÑA
2012 Articulo

The perceived value of the rural tourism stay and its effect on rural tourist behaviour

DOLORES MARIA FRIAS JAMILENA, MIGUEL ANGEL RODRIGUEZ MOLINA, ANA ISABEL POLO PEÑA
2012 Articulo

Validation of cognitive image dimensions for rural tourist destinations. A contribution to the management of rural tourist destinations

DOLORES MARIA FRIAS JAMILENA, MIGUEL ANGEL RODRIGUEZ MOLINA, ANA ISABEL POLO PEÑA
2012 Articulo

Internet y el proceso de Gestión de Ventas

MIGUEL ANGEL RODRIGUEZ MOLINA, JOSE ALBERTO CASTAÑEDA GARCIA
2012 Capítulo de libro

Market orientation as a strategy for the rural tourism sector. Its effect on tourist behavior and the performance of enterprises

DOLORES MARIA FRIAS JAMILENA, MIGUEL ANGEL RODRIGUEZ MOLINA, ANA ISABEL POLO PEÑA
2012 Articulo

Impact of Market Orientation and ICT on the Performance of Rural Smaller Service Enterprises

MIGUEL ANGEL RODRIGUEZ MOLINA, ANA ISABEL POLO PEÑA
2011 Articulo

The formation of a tourist destination image via information sources: the moderating effect of culture

DOLORES MARIA FRIAS JAMILENA, MIGUEL ANGEL RODRIGUEZ MOLINA, JOSE ALBERTO CASTAÑEDA GARCIA
2011 Articulo

Antecedents of internet acceptance and use as an information source by tourists

DOLORES MARIA FRIAS JAMILENA, MIGUEL ANGEL RODRIGUEZ MOLINA, JOSE ALBERTO CASTAÑEDA GARCIA
2009 Articulo

Attitudes’ hierarchy of effects in online user behaviour

TEODORO LUQUE MARTINEZ, MIGUEL ANGEL RODRIGUEZ MOLINA, JOSE ALBERTO CASTAÑEDA GARCIA
2009 Articulo

La modelización de la imagen de ciudad desde la perspectiva de los líderes de opinión externos

TEODORO LUQUE MARTINEZ, Salvador Del Barrio García, MIGUEL ANGEL RODRIGUEZ MOLINA
2009 Articulo

INTERNET VS. TRAVEL AGENCIES ON PRE-VISIT DESTINATION IMAGE FORMATION: AN INFORMATION PROCESSING VIEW

DOLORES MARIA FRIAS JAMILENA, MIGUEL ANGEL RODRIGUEZ MOLINA, JOSE ALBERTO CASTAÑEDA GARCIA
2008 Articulo

HOW GREEN SHOULD YOU BE: CAN ENVIRONMENTAL ASSOCIATIONS ENHANCE BRAND PERFORMANCE

TEODORO LUQUE MARTINEZ, MIGUEL ANGEL RODRIGUEZ MOLINA, FRANCISCO JAVIER MONTORO RIOS
2008 Articulo

INTERNET COMO FUENTE DE INFORMACIÓN A LA AGENCIA DE VIAJES EN LA SELECCIÓN DEL DESTINO TURÍSTICO: UN ANBLISIS DEL PERFIL DE USUARIO

DOLORES MARIA FRIAS JAMILENA, MIGUEL ANGEL RODRIGUEZ MOLINA, JOSE ALBERTO CASTAÑEDA GARCIA
2007 Articulo

EXTRINSIC AND INTRINSIC MOTIVATION IN THE USE OF THE INTERNET AS A TOURIST INFORMATION SOURCE

DOLORES MARIA FRIAS JAMILENA, MIGUEL ANGEL RODRIGUEZ MOLINA, JOSE ALBERTO CASTAÑEDA GARCIA, FRANCISCO MUÑOZ LEIVA
2007 Articulo

THE INFLUENCE OF THE INTERNET ON DESTINATION SATISFACTION

DOLORES MARIA FRIAS JAMILENA, MIGUEL ANGEL RODRIGUEZ MOLINA, JOSE ALBERTO CASTAÑEDA GARCIA
2007 Articulo

MODELING A CITY’S IMAGE: THE CASE OF GRANADA

TEODORO LUQUE MARTINEZ, Salvador Del Barrio García, JOSE ANGEL IBAÑEZ ZAPATA, MIGUEL ANGEL RODRIGUEZ MOLINA
2007 Articulo

DETERMINANTS OF THE USE OF THE INTERNET AS A TOURIST INFORMATION SOURCE

TEODORO LUQUE MARTINEZ, DOLORES MARIA FRIAS JAMILENA, MIGUEL ANGEL RODRIGUEZ MOLINA, JOSE ALBERTO CASTAÑEDA GARCIA, FRANCISCO MUÑOZ LEIVA
2007 Articulo

LOS ESTILOS DE VIDA Y EL CONSUMO DE BEBIDAS NO ALCOHÓLICAS ENTRE ADOLESCENTES. EL CASO DE LOS BATIDOS PULEVA

MIGUEL ANGEL RODRIGUEZ MOLINA, FRANCISCO JAVIER MONTORO RIOS, JOSE ALBERTO CASTAÑEDA GARCIA, FRANCISCA FUENTES MORENO
2006 Capítulo de libro

LA LEALTAD DEL CONSUMIDOR EN EL MERCADO ELECTRÓNICO: EL CASO DE CARREFOURONLINE

MIGUEL ANGEL RODRIGUEZ MOLINA, FRANCISCO JAVIER MONTORO RIOS, JOSE ALBERTO CASTAÑEDA GARCIA, FRANCISCA FUENTES MORENO
2006 Capítulo de libro

MARKETING INTERNACIONAL

JUAN SANCHEZ FERNANDEZ, Salvador Del Barrio García, JOSE ANGEL IBAÑEZ ZAPATA, MIGUEL ANGEL RODRIGUEZ MOLINA
2005 Libro

MEDIDAS DE EVALUACIÓN DEL RESULTADO EN MINERÍA DE DATOS: UNA PROPUESTA INTEGRADORA

TEODORO LUQUE MARTINEZ, MIGUEL ANGEL RODRIGUEZ MOLINA, JOSE ALBERTO CASTAÑEDA GARCIA
2004 Articulo

EL MÀRQUETING INTERNACIONAL EN L’ACTIVITAT EMPRESARIAL

MIGUEL ANGEL RODRIGUEZ MOLINA
2004 Capítulo de libro

L’ENTORN DE MÀRQUETING INTERNACIONAL

MIGUEL ANGEL RODRIGUEZ MOLINA
2004 Capítulo de libro

LA COMUNICACIÓN INSTITUCIONAL

Salvador Del Barrio García, MIGUEL ANGEL RODRIGUEZ MOLINA
2004 Capítulo de libro

UN MODELO INTEGRADOR DE LOS EFECTOS DEL PAÍS DE ORIGEN SOBRE LAS EVALUACIONES DE LOS PRODUCTOS

TEODORO LUQUE MARTINEZ, JOSE ANGEL IBAÑEZ ZAPATA, MIGUEL ANGEL RODRIGUEZ MOLINA
2004 Articulo

ANÁLISIS DE LOS EFECTOS PROVOCADOS POR EL ETNOCENTRISMO DEL CONSUMIDOR EN LA EVALUACIÓN DE LOS PRODUCTOS PROCEDENTES DE DIFERENTES PAÍSES

TEODORO LUQUE MARTINEZ, JOSE ANGEL IBAÑEZ ZAPATA, MIGUEL ANGEL RODRIGUEZ MOLINA
2004 Articulo

DIRECCIÓN DE COMUNICACIÓN

Salvador Del Barrio García, MIGUEL ANGEL RODRIGUEZ MOLINA
2004 Libro

MÀRQUETING INTERNACIONAL

GUILLERMO MARAVER TARIFA, JUAN SANCHEZ FERNANDEZ, Salvador Del Barrio García, JOSE ANGEL IBAÑEZ ZAPATA, MIGUEL ANGEL RODRIGUEZ MOLINA, ENRIQUE ANTONIO RUBIO LOPEZ
2004 Libro

LA MINERÍA DE DATOS COMO HERRAMIENTA DE MARKETING: DELIMITACIÓN Y MEDIDAS DE EVALUACIÓN DEL RESULTADO

MIGUEL ANGEL RODRIGUEZ MOLINA, JOSE ALBERTO CASTAÑEDA GARCIA
2003 Capítulo de libro

EL EFECTO PERSUASIVO DE LA CONGRUENCIA ENTRE LOS ELEMENTOS VISUALES Y VERBALES EN LOS ANUNCIOS PUBLICITARIOS

TEODORO LUQUE MARTINEZ, JOSE ANGEL IBAÑEZ ZAPATA, MIGUEL ANGEL RODRIGUEZ MOLINA
2003 Articulo

EL PROCESAMIENTO DE LA PUBLICIDAD: UN ANÁLISIS COMPARATIVO ENTRE ANUNCIOS CON Y SIN FAMOSOS

TEODORO LUQUE MARTINEZ, MIGUEL ANGEL RODRIGUEZ MOLINA
2002 Articulo

GRANADA VISTA POR LOS LÍDERES DE OPINIÓN EXTERNOS

TEODORO LUQUE MARTINEZ, Salvador Del Barrio García, JOSE ANGEL IBAÑEZ ZAPATA, MIGUEL ANGEL RODRIGUEZ MOLINA, INMACULADA GARCIA MAROTO, FRANCISCO MUÑOZ LEIVA
2002 Libro

GRANADA VISTA POR LOS GRANADINOS

TEODORO LUQUE MARTINEZ, Salvador Del Barrio García, JOSE ANGEL IBAÑEZ ZAPATA, MIGUEL ANGEL RODRIGUEZ MOLINA, INMACULADA GARCIA MAROTO, FRANCISCO MUÑOZ LEIVA
2002 Libro

LA EFICACIA DE LAS CELEBRIDADES EN LA PUBLICIDAD: UN ANALISIS DE SUS VARIABLES MODERADORAS

TEODORO LUQUE MARTINEZ (Director), MIGUEL ANGEL RODRIGUEZ MOLINA (Doctorando)
2001 Tesis Doctoral

GRUPOS DE REFERENCIA Y LIDERES DE OPINION

MIGUEL ANGEL RODRIGUEZ MOLINA
2001 Capítulo de libro

POSICIONAMIENTO MEDIANTE ANÁLISIS FACTORIAL DE CORRESPONDENCIAS

TEODORO LUQUE MARTINEZ, Salvador Del Barrio García, MIGUEL ANGEL RODRIGUEZ MOLINA
2000 Articulo

TÉCNICAS DE ANÁLISIS DE DATOS EN INVESTIGACIÓN DE MERCADOS

TEODORO LUQUE MARTINEZ, DOLORES MARIA FRIAS JAMILENA, JUAN SANCHEZ FERNANDEZ, JOSE ANGEL IBAÑEZ ZAPATA, MIGUEL ANGEL RODRIGUEZ MOLINA
2000 Libro